Nov 5, 2016

Manfaat dan Kebaikan Vitamin E yang perlu anda tahu

Ramai mungkin tidak tahu selain vitamin C, vitamin E juga sangat penting untuk kesihatan kita. Ia adalah vitamin larut lemak dan bersifat antioksidan dan anti keradangan yang sangat baik untuk kesihatan jantung. 



Mungkin kita selalu dengar Vitamin E untuk kulit yang cantik dan bebas parut. Tapi sebenarnya khasiat vitamin E lebih daripada itu!


Manfaat dan Kebaikan Vitamin E 

1) Vitamin Cinta Suami Isteri

Tahu tak vitamin E ni dapat bantu tingkatkan dan eratkan hubungan suami-isteri. Ia di kenali sebagai vitamin cinta. 

Dalam group business saya baru ni ada kawan-kawan share bila makan vitamin E ni husband rasa lebih bertenaga dan  feel rasa macam 'bercinta balik' macam awal-awal perkahwinan dulu. Haa camna tu? kenalah cuba dan ambil baru boleh fahami perasaan tu:-)

  • Untuk suami: Lebih tenaga (termasuk untuk seksual), ereksi lebih lama, lebih mudah terangsang, libido yang kuat, orgasma yang lebih kerap dan bersemangat, meningkatkan pengeluaran air mani dan jumlah sperma lelaki. Sebab itu ia dicadangkan untuk kesuburan lelaki.
  • Untuk isteri: Lebih tenaga (termasuk untuk seksual), lebih mudah terangsang, libido lebih kuat, menstabilkan hormon 'cinta' dan kewanitaan, terutama bg ibu menyusu yang mempunyai hormon prolaktin lebih tinggi (Hormon prolaktin tinggi boleh menyebabkan keinginan seksual agak kurang)

2) Mengurangkan Nyanyuk

Membantu Pesakit Alzheimer memperlahankan simptom yang dialami.


3) Kulit Bebas Parut Jerawat atau Luka Kecederaan

Impian semua wanita dan lelaki mahukan kulit cantik tanpa parut jerawat..Haa salah satu vitamin perlu ambil sekiranya anda ada masalah kulit berparut ni bolehlah amalkan vitamin E kaya antioksidan ni. Boleh sapu minyak vitamin E ni pada parut luka.

4) Pencegahan daripada Penyakit Kanser

Tahu tak vitamin E ni vitamin antioksidan yang sangat baik untuk menghalang pembentukan sel kanser. Vitamin antioksidan membantu menghalang radikal bebas sekeliling kita menyerang sel-sel badan yang boleh menyebabkan risiko terjadinya kanser yang semakin menular sekarang ini


5) Mengurangkan Strechmark ibu selepas bersalin

Ibu hamil atau sesiapa yang mempunyai berat badan berlebihan sering alami masalah strechmark di kawasan perut dan peha. Amalkan secara konsisten vitamin E dapat bantu mengurangkan dan memudarkan kesan strechmark ini.


6) Sesuai bagi ibu yang sering mengalami keguguran untuk persediaan sebelum hamil seterusnya.

7) Menyokong kesihatan jantung

8) Anti aging ( Anti penuaan)


Bagaimana Ingin Memilih Vitamin E yang baik?

Terdapat pelbagai jenis vitamin E di pasaran namun pastikan sekiranya anda ingin membeli vitamin E, pilihlah daripada sumber semulajadi iaitu kandungannya bebas daripada bahan kimia yang bahaya serta daripada bahan semulajadi. 

Vitamin E semulajadi lebih mudah di serap berbanding vitamin E sintetik. Bahaya mengambil vitamin sintetik ni menyebabkan toksin boleh terkumpul dan boleh mewujudkan sel abnormal dalam tubuh badan. 

 Jika vitamin E yang anda beli adalah semulajadi, kod 'd'  akan digunakan, jika ianya vitamin sintetik atau buatan, ia akan menggunakan kod 'dl' pada bahan yang digunakan.


Keistimewaan Vita-E Complex Shaklee

Vita-E Complex® mengandungi vitamin E (d-alfatokoferol) asli daripada minyak sayuran serta lengkap dengan selenium yang berperanan melengkapi aktiviti vitamin E dan memberi kesan terbaik kepada badan.



Setiap kapsul sofgel menyediakan:

  • 400IU vitamin E semula jadi dan 65mcg selenium.
  • Membantu mengekalkan kesihatan yang baik
  • Tidak mengandungi perisa atau pewarna tiruan, pemanis atau pengawet.

1 botol vitamin E mempunyai 120 biji dan boleh tahan sehingga 4 bulan penggunaannya.





Nak dapatkan vitamin E shaklee boleh click di sini atau hubungi saya seperti berikut:






No comments:

Post a Comment