Oct 24, 2016

7 Khasiat dan Manfaat Soya Asli ESP

Suka minum air soya? Nak dapatkan soya asli daripada non GMO? 

ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.


  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.

Kenapa Suka Minum ESP?



1) Elak mengambil makanan berlemak awal pagi


Setiap kali breakfast memang saya suka shake ESP ni sebab takdela nak makan makanan2 berat - nasi lemak ke, nasi dagang ke or roti canai yg sedia feveret tu kalau dh minum ni. At least terselamat la sikit makan makanan berat berlemak berminyak awal pagi:-)



2) Memberi tempoh kenyang lebih lama

ESP bantu mengenyangkan dalam tempoh lebih lama. Ia low GI (indeks glisemiks rendah) dimana proses pertukaran glucose dlm darah sedikit demi sedikit dan secara perlahan, jadi ia mengawal paras gula dan tenaga di bekalkan berpanjangan. Kita akan rasa KENYANG LEBIH LAMA & BERTENAGA..kuranglah sikit makan benda merapu dan mengunyah kan.. So pepagi bolehlah start dengan healthy instant breakfast ni.. Shake2 je





3) Kulit lebih sihat 

Paling saya suka dan kebanyakan yang mengambil ESP adalah kerana ia membantu untuk kulit yang sihat. ESP bantu kurangkan jeragat, pudarkan parut jerawat,pudarkan strechmark dan baik untuk awet muda.




Saya ada share kisah puan khadijah yang berusia 54 tahun tapi persis usia 40 an, beliau konsisten selama 19 tahun dengan suplemen shaklee. Boleh baca kisah beliau di sini -- 

Rahsia Awet Muda Puan Khadijah Berusia 54 Tahun

Salah satu suplemen yang Puan Khadijah amalkan adalah dengan mengambil protein terbaik ESP. Katanya Protein adalah ibu vitamin yang sangat banyak manfaat untuk diri dan untuk mendapatkan sel badan yang sihat.





4) Bebas GDM / Diabetes Semasa Hamil


Bagi ibu-ibu hamil yang pernah alami masalah diabetes atau GDM ketika hamil mesti tahu seksanya ada masalah ni. Perlu kawal pemakanan, kena pergi ambik BSP setiap pagi,tengahari,petang dan malam. Kene ulang alik klinik setiap masa. Fuhh serik..

Alhamdulilah masa kehamilan anak ke 4 saya bebas masalah GDM ini dan berat badan juga terkawal. 




5) Bantu Rendahkan Kolestrol ,Baik untuk Jantung Sihat



ESP ni juga boleh bantu turunkan paras kolestrol tak sihat, mencegah osteoporosis dan mencegah risiko penyakit jantung.








6) Milkbooster dan Pekatkan Susu


Ketika berpantang, pengambilan ESP bukan setakat membantu memberi tenaga tetapi juga bantu penghasilan susu ibu dengan cepat dan susu badan lebih pekat. Jadi bayi cepat kenyang dan dapat khasiat dan titisan emas ni seawal mungkin untuk kuatkan antibodi mereka.

ESP juga bantu pemulihan luka dan baikpulih sel dengan cepat supaya badan kembali sihat bertenaga.





7) Diet sihat bantu turunkan berat badan

Bagi yang misi turunkan berat badan dan nak kurus tu, bolehla ambil ESP untuk bantu mengenyangkan dan kurangkan mengunyah.


1001 khasiat ESP insyaallah baik untuk kesihatan.

Kebanyakan wanita dan golongan ibu yang mengambil protein ESP ni bukan sekali dua.Malah ada repeat bertong-tong untuk mendapat khasiat yang berkekalan. Cantikkan..kulit sihat,badan bertenaga, bebas penyakit insyaallah.





Rasa asli soya BEBAS bahan pengawet, pemanis, tiada gula tambahan seperti soya lain..Menggunakan 30kg soya bebas gmo utk menghasilakan 1 tin ESP.. Memang pure sungguhla. 



Jom sape mau dapat khasiat protein terbaik ni boleh hubungi saya seperti berikut:


Pengedar Shaklee Kajang/Bangi,
(SID 889 806)
016 358 9018
COD Bandar Baru Bangi,Kajang dan sekitarnya
Poslaju/GDEX/Citylink seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment