Aug 29, 2016

Landmark Study: Kajian Doktor ini Membuktikan Shaklee Selamat

Produk Shaklee sudah berada hampir 52 tahun di Malaysia. Produk semulajadi yang tidak asing lagi untuk manfaat dan kegunaan daripada kanak-kanak sehingga warga emas.

Shaklee bukan setakat suplemen biasa di pasaran. Ia melalui ujikaji yang sangat detail, terperinci daripada pakar saintis-saintis shaklee. Malah ada produk yang melalui ujikaji bertahun-tahun dan ada yang telah di paten ekslusif hanya untuk Shaklee.

Ramai pengguna shaklee seluruh dunia.Bukan setakat di Malaysia sahaja. Baru-baru ni delegasi Malaysia ke Orlando US bertemu dengan SID di sana. Kebanyakan daripada mereka telah mengamalkan dan mengguna shaklee hampir lebih daripada 20 tahun. dan alhamdulillah kesihatan tiptop dan masih kuat.



Shaklee bukan hanya ada testimoni semata-mata sahaja. Shaklee tiada duta produk seperti produk-produk lain. Duta shaklee adalah pengguna shaklee sendiri. Yang ambil dan guna shaklee,yang rasai kesan shaklee dan berkongsi dengan insan lain.Itulah Testimoni real yang di perolehi. Memang tidak menipu!. Semua testimoni daripada hati masing-masing. Mereka berkongsi selepas merasa seronok n mendapat #shakleeEffect sendiri.

Shaklee juga mempunyai Landmark Study Shaklee sendiri. Landmark study telah di asaskan oleh CEO Shaklee sendiri,iaitu Mr Roger Barnett untuk mendapatkan data saintifik bagi membuktikan produk shaklee betul-betul selamat dan berkesan.





National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) telah bersetuju dengan cadangan Mr Barnett untuk menjalankan satu kajian terhadap suplemen Shaklee dan NHANES telah memilih University of California, Berkeley (UC- Berkeley) untuk mengetuai study ni.

Dr Gladys Block adalah orang terpenting yang mengetuai kajian ini. Beliau adalah antara orang yang hebat dalam bidang Epidemiologi & Public Health Nutrition. Apa sahaja keputusan daripada study ini mesti di terbitkan sama ada baik ataupun buruk, Memang telus!

Bayangkan jika keputusan keluar nanti BURUK? Mesti menjatuhkan nama syarikat Shaklee kan? Tapi Mr Roger Barnett yakin produknya selamat dan terbaik. Sebab tu beliau yakin untuk kajian ni diteruskan.

Setakat ni tiada lagi syarikat suplemen lain di dunia yang berani buat landmark study kerana risau hasilnya tidak seperti di inginkan. 

Selepas kajian di jalankan, Mr Roger tidak berhenti di situ sahaja. Beliau meminta pula pihak ketiga ( third party saintis) untuk semak dan review semula kajian tersebut ( peer review) kajian yang dijalankan oleh team Dr Gladys tersebut. 

Kajian ini sangat penting bagi memastikan study betul-betul tepay dan sesiapa pun tidak boleh argue dan persoalkan keputusan di perolehi.

Hasil keputusan study sangat mengujakan!


Keputusan Kajian Landmark Study

Keputusan kajian tersebut seperti berikut: ( boleh rujuk pada gambarajah)







👉 Graf biru: Pengguna yang tidak mengambil vitamin
👉 Graf merah: Pengguna vitamin jenama lain
👉 Graf hijau: Pengguna vitamin Shaklee



Hasil kajian menunjukkan pengguna Shaklee yang mengambil suplemen Shaklee 4 kali ganda lebih rendah risiko di serang penyakit kencing manis berbanding pengguna yang mengambil vitamin lain dan tidak mengambil apa-apa suplemen.




Hasil kajian membuktikan pengguna yang mengambil vitamin shaklee adalah lebih rendah risiko di serang penyakit jantung, kegagalan jantung, Emphysema dan Angina.

Jika anda merujuk kepada graf di atas mesti perasan kenapa orang yang mengambil suplemen selain shaklee bacaan masih tinggi?

Haa..di sinilah pentingnya anda mengambil suplemen yang betul. Kebanyakan vitamin di pasaran adalah vitamin sintetik. ( boleh google ya apa itu vitamin sintetik)

Jadi jangan pilih yang nak murah sahaja dan semaklah bahan yang di gunakan. Adakah daripada bahan semulajadi, atau menggunakan bahan kimia dll.



Keistimewaan Shaklee:



✔ 350 ujian dijalankan ke atas setiap bahan botani yg digunakan dalam setiap produk.
✔ Lebih 80,000 ujian kawalan kualiti produk dijalankan setiap tahun.
✔ USD300 juta dibelanjakan setiap tahun untuk tujuan R&D ke atas produk.
✔ Terdapat 60 orang saintis bertauliah dalam pembangunan produk Shaklee.
✔ Terdapat 125 jurnal/kertas kajian klinikal ke atas produk Shaklee.
✔ Seramai 121 atlet Sukan Olimpik yg mengamalkan vitamin Shaklee telah memenangi pingat emas.
✔ Pihak NASA mempercayai Shaklee untuk menyediakan Shaklee Astro-Aide untuk dibekalkan kepada angkasawan mereka sewaktu di angkasaraya.
✔ Dijamin tidak mengandungi sebarang bahan sintetik, perasa, pewarna atau pengawet tiruan.


Angkasawan NASA juga mengamalkan suplemen shaklee untuk kekal sihat,bertenaga dan lindungi sel-sel badan mereka daripada radikal bebas.




Suplemen Shaklee VitaStrip ini di ambil oleh angkasawan NASA


Jadi sekiranya anda ingin memilih suplemen pastikan pilih yang betul-betul semulajadi supaya tidak mempunyai kesan sampingan yang merbahaya di kemudian hari.

Tak tahu nak ambil suplemen atau vitamin yang mana di pasaran ?? Haa boleh semak checklist di bawah ni dan buatlah keputusan terbaik.





Insyaallah,Shaklee di jamin selamat,berkesan dan semulajadi.

Nak dapatkan suplemen shaklee boleh hubungi saya seperti berikut:








No comments:

Post a Comment