Jul 15, 2016

Rawatan Alternatif Tanpa Ubat Merbahaya Ketika Demam Menyerang Tiba-Tiba

Syawal baru-baru ini saya di uji dengan demam tiba-tiba..Malam raya tu husband minta saya urutkan..Saya pun urutkan letak krim panas dan banyak kali juga sendawa..banyak angin mungkin telah pindah masuk dalam badan..tu saya fikirkan sampai saya yang urut tetiba boleh demam..

malam tu terus saya telan 2 biji Vitamin C dan terus tidur. Alhamdulillah pagi raya kedua tu kurang dah sedikit lesu badan dan saya dapat ikut suami beraya ke rumah kawan-kawannya..



Hari tu memang panas terik..Sempatla beraya 4 buah rumah dan balik rumah semula pukul 2.30 petang. Memang beraya ni saya langsung tak sentuh ais/ air soda. Saya tahu kalau saya minum jugak memang lagi teruk. Harap dah bawak bekal air mineral siap-siap.Sampai je rumah, saya rasa seram sejuk sangat badan..Mengigil-gigil padahal kat luar rumah panas terik.Memang sah demam ni! Terus saya telan 2 biji vitamin C dan 2 biji Garlix Complex dan terus kelubung dengan selimut. Off kipas. Bolehla lena sekejap dan alhamdulillah bila bangun badan dah sedikit fresh dan boleh layan tetamu datang.


Alhamdulillah raya ketiga dan keempat mak abah ajak beraya pusing ke kampung seharian..dan 2 hari tu saya teruskan ambik 2 vitamin #immunebooster ni..Alhamdulillah dapat beraya dengan sihat takde dah seram sejuk badan.

credit image : s2u families


Immune booster vitamin C , Sustained Release Vita c Plus dan Garlic Complex ni sangat saya sarankan untuk anda semua ambil. Sakit demam boleh berlaku bila-bila masa. Since saya dah lama tinggal panadol atau paracetamol , jadi 2 suplemen ni sangat penting perlu ada standby setiap masa.


Kepentingan mengambil Vitamin C :-)


  • Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar. 
  • Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema. 

  • Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan. 
  • Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 
  • Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan. 

  • Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi. 


Kepentingan Garlic Complex :-)

1.  Meningkatkan tahap sistem penghadaman, fungsi jantung yang baik kerana      mengandungi ekstrak spearmint.

2.  Merupakan Antibiotik semulajadi yang selamat dan sangat bagus untuk pertingkatkan sistem keimunan badan supaya boleh menghalang sakit berjangkit seperti selesema,kulat, kuman, virus dan yis candida 

3.  Membantu atasi masalah alergi dengan meningkatkan keimunan terhadap penyakit alergi seperti hidung yang sensitive, sinus, alergi, asthma, selesema dan hepatitis 

4.  Meningkatkan dan membantu dalam masalah sistem penghadaman seperti kembung perut, senak perut, ulser gastrik dan ketidakhadaman. 

5.  Menstabilkan tekanan darah tinggi dengan pengambilan konsisten 2-4 biji tablet Garlic sehari selepas makan 

6. membantu mengurangkan bekuan darah, meningkatkan HDL, melindungi jantung dan menghalang strok dan penyakit koronari. 


Banyak lagi sebenarnya manfaat dan kebaikan Garlic Complex ni. Nak makan bawang putih original tak tertelan kan..so ,mudahnya ambil je garlic ni.


dan bagi ibu hamil dan ibu menyusu yang tak boleh ambil ubat sebarangan, saya suggest ambillah 2 suplemen ni ketika tidak sihat. Insyaallah lebih selamat dan berkesan.


Apapun,pilihan di tangan masing-masing. Saya pilih suplemen shaklee ni kerana ia daripada bahan semulajadi, mempunyai kelulusan KKM, Halal dan selamat untuk kegunaan jangka masa panjang.


Sedikit perkongsian daripada saya.Moga-moga dapat membantu anda yang ingin alternatif daripada pengambilan ubat-ubatan (bebas drug).

Sekiranya tuan/puan berminat untuk dapatkan set immune booster ni boleh hubungi saya seperti berikut:





1 comment: