May 12, 2016

Kekal Bertenaga di Bulan Puasa dengan Set Ramadhan Shaklee

Ramadhan bakal menemui kita insyaallah tidak lama lagi. Sekejap je kan masa berlalu. Saya pasti ramai yang mengambil peluang terakhir untuk menggantikan puasa yang lepas. Selagi masa ada gantilah segera dan tunaikan kewajipan dan tanggungjawab kita. Insyaallah semoga Allah permudahkan dan terima amalan kita.




Apa khabar ibu-ibu hamil dan menyusu? bagi ibu-ibu yang mula menggantikan puasa dan bakal berpuasa nanti, saya kongsikan semula entry-entry lepas mengenai beberapa tips sepanjang berpuasa supaya kekal bertenaga dan tidak terlalu keletihan.

Ibu Menyusu dapat berpuasa dan bekalkan susu mengcukupi sepanjang Ramadhan

7 Tips Kekal Bertenaga semasa berpuasa

Ibu Hamil Kekal Bertenaga sepanjang Berpuasa


Bagi ibu-ibu muda yang 1st time berpuasa bersama 'bayi dalam kandungan',tahniah saya ucapkan. Insyaallah ibu akan merasai pengalaman indah berpuasa bersama bayi tersayang. Bagi ibu yang sihat dan tiada masalah jangan takut untuk berpuasa kerana puasa tidak memudaratkan ibu. Mintalah pertolongan dan doa dariNya mohon kekuatan dan dipermudahkan.

Bagi ibu-ibu yang tidak sihat dan berisiko boleh minta pendapat daripada doktor dan ibu boleh berbuka puasa dan hanya perlu menggantikan (qada) selepas Ramadhan. Tiada paksaan dalam islam dan kedudukan ibu sangat istimewa.

Bagi ibu yang berpuasa, elokla mengetahui sedikit sebanyak mengenai pemakanan seharian yang boleh membantu untuk berpuasa dengan lebih baik.


Antara pemakanan yang baik di ambil semasa Bersahur: 

    • nasi beras perang dan roti bijian penuh dengan sup ayam atau sup sayur
    • bijirin berserat tinggi seperti oat dengan susu skim rendah lemak;
    • Boleh ambil buah-buahan termasuk buah kurma dan pisang.
    • Elakkan meminum teh semasa sahur kerana ia boleh membuat ternyah hidrat / kekeringan


Antara pemakanan yang baik di ambil semasa Berbuka Puasa: 



1)Pengambilan 3/4 biji kurma dan minuman jus sangat baik untuk normalkan semula tahap gula yang rendah dalam darah.

2) minum susu atau yogurt rendah lemak

3) Ambillah makanan seimbang seperti sepinggan salad atau ulam-ulaman atau buah-buahan sebagai pembuka selera

4) Pastikan ada zat seimbang seperti bekalan protein, karbohidrat kompleks, dan banyak sayur-sayuran.

5) Elakkan makanan berlemak dan kolestrol tinggi serta makanan kurang berkhasiat ketika berbuka untuk mengelak masalah kehadaman dan angin dalam badan,

Set Ramadhan Shaklee Bantu Berikan Tenaga Berpanjangan

Untuk memudahkan para ibu dan membantu ibu kekal sihat dan bertenaga,Shaklee memperkenalkan Set Ramadhan yang sangat baik di ambil sepanjang Ramadhan ini.

Kekadang ada hari kita terlewat bangun,terlupa kunci jam,set Ramadhan on the go ni sangat-sangat membantu untuk bersahur dengan cepat tetapi kenyang insyaallah.


Set Ramadhan ini terdiri daripada 4 produk utama iaitu -  Mealshake, Soy protein ESP , Performance Drink dan Lecithin.


1) Mealshake 

Multivitamin perisa vanilla yang sangat enak membantu bekalkan keperluan zat vitamin dan mineral serta asid amino perlu untuk badan. Sesuai di ambil oleh kanak-kanak sehingga dewasa.Lengkap dengan kandungan serat dan protein membantu anak-anak serta ibu ayah lebih kenyang dan bertenaga.

2) ESP




ESP adalah soya protein bermutu tinggi non-GMO yang sangat baik di ambil ketika waktu sahur untuk tempoh kenyang lebih lama dan bertenaga. Sesuai di ambil oleh ibu hamil,ibu menyusu, perempuan dan lelaki dewasa.


3) Performance Drink

Minuman perisa oren bebas karbonat ala-ala 100 plus membantu mengekalkan bendalir dalam badan dan mengelakkan dehidrasi semasa berpuasa. Sesuai di ambil seisi keluarga. 


4) Lecithin

Pengemulsi lemak. Membantu menurunkan paras kolestrol jahat LDL dan baik untuk memori.


Gabungan Mealshake dan ESP serta Performance Drink ketika waktu sahur sangat mengenyangkan malah ia membantu anda lebih bertenaga dan tidak terlalu letih.



Bagi ibu-ibu hamil dan menyusu, saya sangat sarankan set ini memandangkan ibu-ibu memerlukan tenaga tambahan dan ibu menyusu mengekalkan pengeluaran susu berterusan.

Bagi kanak-kanak yang sedang berpuasa sangat sesuai mengambil Mealshake untuk keperluan zat dan vitamin mengcukupi semasa berpuasa serta boleh ambil Performance Drink untuk mengelakkan dehidrasi.

Senang kata,set ini sesuai di miliki setiap rumah untuk sihat dan bertenaga sepanjang berpuasa.

Apa kata pengguna yang telah mengambil set ini tahun-tahun yang lepas?



Bagaimana Ingin Memiliki Set Ramadhan ini?

Sungguh mudah untuk memiliki set ramadhan ini. Hanya perlu sms/ Whatsapp saya di 016 358 9018 untuk mendapatkannya. Harga set ini adalah RM398.75 termasuk kos pos ke semenanjung Malaysia. Untuk mendapatkan penjimatan harga lebih rendah, saya cadangkan anda register keahlian hanya RM69.50 sahaja sekali bayaran seumur hidup dan boleh membeli terus dengan harga ahli. Lebih jimat dan dapat diskaun sehingga 15% ke atas setiap produk terpilih.

Jika anda ingin membuat pembelian menggunakan kad kredit / debit boleh link kat bawah:



Kita berpuasa hanya setahun sekali dan time ni la kita nak berpuasa dan beribadah sebaik mungkin dengan kesihatan terbaik dan bertenaga. Ada peluang terbaik dan cara untuk bantu kita insyaallah moga-moga ia memberi kebaikan dan manfaat untuk kesihatan diri dan keluarga.


Untuk sebarang pertanyaan dan order set Ramadhan boleh hubungi saya seperti berikut:








No comments:

Post a Comment