May 14, 2016

Cara Atasi Sakit Lutut dengan Bahan Semulajadi Collagen Powder

Masalah sakit sendi,sakit lutut dan lenguh-lenguh sering menyerang ibu ayah ,atuk nenek kita. Masalah ini sinonim dengan warga emas dan ia hampir terjadi pada kebanyakan insan tersayang kita. Namun ada juga golongan muda mengalami masalah ini seperti ibu hamil,ibu menyusu,golongan atlit sukan dan sebagainya. 




Semakin meningkat usia, kolagen dalam badan juga semakin berkurang. Otot,ligamen dan temdon kehilangan keanjalan menyebabkan badan mula sakit-sakit.


Sakit sendi dan sakit lutut berkait rapat. Sakit lutut berlaku disebabkan tulang rawan mula haus dan terhakis dan sebab bahan yang dinamakan sebagai 'collagen' dalam tulang rawan mula rosak dan berkurangan.


50% daripada tulang rawan memang terdiri daripada kolagen. Kolagen inilah yang membantu mengekalkan kepadatan dan kekuatan tulang. Selepas umur 20an, kolagen ini mula terhakis dalam tulang rawan (cartilage).

Badan boleh menghasilkan kolagen dengan sendiri, bagaimanapun masalah berlaku apabila bilangan kolagen yang dihasilkan oleh badan tidak dapat lagi menampung keperluan menggantikan bilangan kolagen yang rosak tadi.






Apakah Berlaku Bila Collagen Berkurangan?

Apabila kolagen berkurangan, tulang-tulang yang lain akan turut rosak. Peranan kolagen memang penting dalam tulang rawan.

Antara Fungsi kolagen :
1. Memberi regangan kepada sendi
2. Menjaga rangka lutut
3. Memelihara tulang rawan yang mula rosak

Apabila kolagen mula rosak, lutut mula membengkak dan tulang pada bahagian lutut mula membesar melebihi rangka lutut.
Penyakit-penyakit yang kerap menyerang berkaitan sendi adalah seperti berikut:







Kebiasaan perubatan moden memerlukan pembedahan dan ubat painkiller untuk mengurangkan kesakitan. Mungkin juga perlu melakukan fisioterapi berbulan-bulan untuk mengatasinya.

Namun sebelum melakukan pembedahan,mungkin anda atau insan tersayang boleh mencuba rawatan alternatif ini iaitu pengambilan Collagen Powder 


Apa Kata Pengguna Menggunakan Collagen Powder untuk Masalah Sendi






"
[CollagenEffect]
.
Sebut kolagen, mesti byk kaitan dgn Cun dan Cantik..normal lah tu sebab dh byk org buat treatment mcm2x style untuk kolagen ni esp untuk beauty2x gitu..
.
Adakah sy consume Collagen untuk cantik??opss..tu bonus yang dapat kulit licin+maintain tegang..
sy consume sebab lutut!!
.
9 tahun lepas, semasa masih aktif berBola Sepak, lutut kiri diuji dgn ACL!putus ligamen all over lutut menyebabkan 80% damage menyebabkan lutut sy 'longgar' ; bertongkat 2 minggu tapi takut nk g operate..tahan2x bertahun biar je lutut cmtu...efeknye? susah nk jalan jauh dan angkat barang berat sambil jalan..pasti rasa sengal dan kebas waktu malam..nk jogging atau aktif berjalan sambil bw beg berat serta membuat beberapa aksi bersukan yang gunakan lutut, xdapat dibuat secara kasar dan aktif.walaupun begitu..alhamdulillah..masih ada kaki..sy gagahkan juga
.
Tahun 2012 br kenal Collagen.tapi x consume
lagi~mula aktif sejak Jan 14!selepas tahu yang collagen ni bisa diperlukan untuk kekuatan Rawan..consume2x dan alhamdulillah, sy dapat rasakan lutut kiri jadi lebih kuat dari sebelum..walaupun dh lama sy xpi checkup untuk tgk condition lutut...since sy mampu berjalan jauh tanpa rasa sengal dilutut untuk jangka masa
lama..dh ckup syukur sgt...esp masa dukung Faheem..mampu
bertahan lama dan berjalan sambil
mendukung dan menggalas beg
(agak2x dlm 30kg la beban dibawa)..still
steady..lutut xgegau la
kirenye


Alhamdulillah..side effect
lain? Kulit Gebu? haha..kne rasa sendiri la perbezaannye
yang penting, jaga kesihatan sebelum semakin melarat"


Bagaimana Collagen Powder membantu mengurangkan sakit lutut/sendi?

Bila kita sakit sendi, Collagen Powder ini akan diserap oleh tubuh dan meresap ke bahagian-bahagian sendi seperti lutut tadi.

Bila sendi menyerap Collagen, secara perlahan Collagen akan memperbaiki bahagian-bahagian yang rosak dan menggantikan Collagen yang rosak.

Secara perlahan-lahan juga bengkak akan dipulihkan dan tulang yang terkeluar daripada rangka lutut akan masuk semula ke dalam rangka.

Collagen bersifat elastik dan sangat kuat. Menurut kajian, dengan penggunaan selama 8 minggu boleh nampak kesan penggunaan Collagen Powder ni, ada yang kurang daripada itu atau seawal 3hari.

Collagen Powder TIDAK mengandungi drugs, tidak mengandungi bahan-bahan berbahaya dan tiada kesan sampingan. Ia iadalah ekstrak daripada sisik ikan merah dan gabungan bahan semulajadi lain.


7 bahan utama dalam Collagen powder


Sekiranya anda atau insan tersayang mengalami masalah ini, cubalah Collagen Powder shaklee ini. Alhamdulillah bukan setakat mencantikkan kulit malah membantu menguatkan tulang rawan dan tulang-tulang sendi. Memang supplemen terbaik untuk sendi yang sihat.


Sempena promosi Collagen powder bulan ini , anda boleh dapatkan collagen powder dengan harga lebih jimat.


Beli 6 kotak Collagen Powder PERCUMA 1 dan layak mendapat KEAHLIAN PERCUMA dan pulangan cashback bulan berikutnya.


ATAU

boleh beli 2 kotak dan mendapat diskaun sebanyak 5%

Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan pembelian seperti berikut:





credit: FB YES ") We got #S'Effect,http://vitamin-cerdik.com/

No comments:

Post a Comment