Mar 11, 2016

Rahsia Parut Hodoh Keloid Semakin Mengecut

Apa itu Keloid?

Keloid adalah luka parut yang hidup. Ia akan menjadi timbul,membesar dan akhirnya keluar dari sempadan luka. Kebanyakan yang mengalami keloid akan mengalami perasaan rendah diri kerana ia mencacatkan warna dan kulit.Keloid boleh membesar dan ia akan menyebabkan seseorang merasa kurang selesa,sakit dan gatal.




Seseorang ibu yang mengalami jahitan luka czer berisiko tinggi menghadapi keloid. Keloid juga boleh di sebabkan daripada luka terbakar,luka terkena kuman,bekas BCG,jerawat,luka chicken pox dan luka-luka kecil.


Di Malaysia,kebanyakan kaum india mengalami masalah keloid dan di Barat.keloid terjadi di kalangan keturunan Afrika berbanding orang kulit putih.


Rawatan Keloid:


Keloid boleh di hilangkan tetapi ia boleh mengambil masa bertahun-tahun. Ada yang menggunakan rawatan urut dan silicon patch untuk menghilangkannya. Dua kaedah ini boleh di lakukan sekiranya tisu parut masih kecil dan berkembang dalam sempadan lukanya (hypertrophic scar).


Terdapat juga rawatan suntikan yang dipanggil Triamcinolone Acetonide atau Kenacort. Ia sejenis suntikan steroid yang digunakan untuk memberhentikan penghasilan kolagen di dalam tisu parut. Steroid ini akan disuntik ke dalam keloid, kemudian pesakit akan datang semula untuk menerima suntikan selama 6 kali (satu kitaran) setiap selang 4-6 minggu.


Terdapat juga pembedahan di lakukan namun ia di peringkat kes yang teruk.Apapun untuk mendapat rawatan keloid ni eloklah sekiranya anda bertemu doktor pakar kulit supaya risiko tidak semakin teruk.




Cara Merawat Parut Keloid dengan Supplemen
Baru-baru ni dalam group business saya ada seorang member share info mengenai Keloid ni.Beliau minum ESP dan Vitamin C secara konsisten dan alhamdulillah tak sangka katanya Keloid akibat parut czer smakin mengecut. Asalnya minum ESP dan ambil Vitamin C untuk cantikkan kulit dan putih tapi ada kesan lain yang lagi best rupanya.






Kebanyakan ibu yang bersalin secara czer mengalami masalah keloid ini. Apapun ibu jangan panik dulu ya sekiranya nampak luka parut ini. Insyaallah ambillah protein terbaik ESP tanpa GMO ni dan vitamin C setiap hari. Pasti ibu akan nampak perbezaannya.





Manfaat Supplemen:

ESP adalah soya protein TANPA GMO(tidak mengubah genetik) yang membantu membekalkan keperluan protein dan asid amino penting untuk tubuh manusia. 


Kita semua memerlukan protein untuk pertumbuhan. Ia merupakan perkara asas yang diperlukan oleh sel-sel dan organ-organ di dalam badan. Struktur asas badan manusia adalah sel. Protein sangat penting dalam membina sel-sel baru,menggantikan tisu-tisu badan yang telah lama atau rosak dengan tisu-tisu baru.Jadi, memang sangat pentinglah pengambilan Protein dalam diet harian kita.


Apabila sel-sel sihat dan organ-organ sihat secara tak langsung kulit akan bertambah cantik dan berseri. Maka tidak hairan mengapa ramai kaum wanita sangat menggemari ESP.





Vitamin C pula membantu menguatkan sistem imun. Ia juga mencerahkan kulit dan membaik pulih luka dengan cepat. Keistimewaan Vitamin C Shaklee ni adalah ia sustained release di mana ia dilepaskan secara berperingkat selama 5 jam.Jadi tiada pembaziran berlaku.


APA SPECIAL VITAMIN C SUSTAINED RELEASE?


Puan Milla yang mengambil ESP secara konsisten juga berpuas hati apabila keloid operation lamanya semakin pudar dan lembut.



Jadi ibu-ibu yang mengalami parut czer keloid yang buruk dan menyakitkan boleh cuba usaha di atas. Anda yang alami masalah BCG keloid yang menyakitkan,luka pembedahan dan apa sahaja parut keloid boleh cuba supplemen ini dahulu.

Namun pilihan ada di tangan anda..Jika tidak suka mengambil suplemen boleh membuat rawatan moden seperti suntikan,operation tetapi ia pasti lebih menyakitkan. 

Insyaallah,pemakanan yang sihat dan suplemen yang bersesuaian sangat membantu mengatasi masalah keloid ini.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan suplemen di atas boleh hubungi saya seperti berikut. 

Penjimatan hebat bagi pembelian ESP pada bulan ini..

Beli 6 ESP percuma 1 @ beli 2 diskaun 5%











1 comment: