Mar 17, 2016

Hilangkan Sakit Pinggang dengan Pantas Tanpa Ubat Merbahaya

semalam lepas maghrib sakit pinggang belah kiri sangat-sangat..Sapu minyak panas pun masih berdenyut. Lagi tengah batuk seksanya terasa..Anak-anak pulak baiknya tolong picitkan dan urutkan 1 badan umie..ada yang urut kaki,urut badan..umie layankan jela..Tapi best jugak hilangla jugak sikit lenguh-lenguh badan ni..si kecik pun turut sama naik..hehe.

Lepas isyak ajak anak-anak makan lagi kuat sakit pinggang. Apa hal sebenarnya ya?terfikir mungkin salah mengiring masa menyusukan adik hannah petang tadi, agaknya..Dukung pun ye jugak..berat adik hannah dah almost 12kg+-..Lama tak timbang.


Teringat kalau pregnant dulu-dulu sakit camni mesti tak cukup kalsium. Kalau ke klinik pun doktor akan bagi pil kalsium mengikut pengalaman lepas. Last-last telan 1 biji omegaguard dan 4 biji Ostematrix..Baring sekejap sambil tidurkan adik hannah.


Alhamdulillah dalam 15 minit lepas tu terus hilang sakit pinggang tu.,Terus bangun solat dan masa rukuk dan sujud dah tak sakit. Syukur sangat ya Allah..Terus whatsapp en hubby tak payahla pergi klinik.

Alhamdulillah bangun pagi ni dan sampai sekarang dah tak rasa sakit.. Betulla kekurangan kalsium rupanya..

Wanita,Ibu-ibu hamil dan menyusu jangan sesekali skip pengambilan kalsium ya! Sangat penting untuk tulang dan gigi yang sihat..Memang almost wanita akan alami masalah lenguh,sakit pinggang,kejang dan sebagainya disebabkan kekurangan kalsium! Cek setiap hari adakah memang ambil cukup kalsium sepanjang hari? Kalau tak suka minum susu, boleh telan pil kalsium ni..Yang penting konsisten ambil tau.


Keperluan Kalsium dalam badan


“Osteoporosis adalah sejenis penyakit yang ‘senyap’ dan serius. Kebanyakan wanita hanya mengetahui mereka menghidapinya selepas mengalami retak atau patah tulang. Kesihatan tulang manusia merosot secara berperingkat dan beransur-ansur dari umur 30-an. Namun, ianya belum terlambat untuk mula menjaga kesihatan tulang anda,” Pakar Runding Ortopedik dan Pakar Bedah Trauma, Dr. Chin Chee Howe .


Setiap wanita di sarankan mengambil keperluan kalsium harian secukupnya (antara 800 hingga 1,000 miligram) di samping nutrien penting lain seperti protein, zink, magnesium dan vitamin D yang diperlukan untuk mengekalkan tulang yang kuat dan sihat. 

Segelas susu berkalsium tinggi mengandungi 500 miligram (mg) kalsium dan dua gelas susu tersebut cukup untuk membekalkan jumlah kalsium yang disarankan setiap hari.



Keperluan kalsium mengikut usia


Wanita berusia 18 tahun ke atas memerlukan sekurang-kurangnya 1000 mg kalsium sehari (sebelum, semasa dan selepas bersalin). Wanita berusia 18 tahun ke bawah memerlukan sekurang-kurangnya 1300 mg sehari.

Kepentingan kalsium untuk Ibu Hamil & Menyusu

Ramai ibu hamil tidak mengambil jumlah kalsium yang mencukupi di sepanjang kehamilan mereka. Perlu diingat, ibu hamil memerlukan sekurang-kurangnya 4 kali hidangan produk tenusu atau pengambilan makanan yang kaya dengan kalsium pada setiap hari.

kekurangan kalsium akan menyebabkan  masalah pra eklampsia di kalangan ibu hamil.Kalsium juga dapat melindungi bayi dalam kandungan serta mengelakkan risiko anak mengalami hipertensi. 

Ibu juga akan kerap sakit gigi,sakit pinggang dan kejang sekiranya kekurangan kalsium.


Makanan kaya sumber kalsium

Perbezaan Ostematrix dengan pil kalsium lain?

1. 4 biji per serving menyediakan 1000mg keperluan kalsium tubuh. Disediakan dalam bentuk kaplet yg mudah untuk ditelan.

2. Ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia membantu serapan terbaik dlam badan dan tidak menyebabkan sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

3. Kombinasi kalsium dengan Magnesium dan Vitamin D adalah penting kerana ia merangsang kesan penyerapan kalsium yang lebih tinggi oleh tubuh.

4. Sangat sesuai untuk anda yang mempunyai alahan dengan produk tenusu atau susu lembu. Atau dengan kata lain anda hanya perlu mengambil 4 biji tablet ostematrix Shaklee sehari bagi menggantikan beberapa gelas susu! Terbaik untuk mereka yang tidak lalu untuk minum susu.

Yang penting, pastikan mengambil cukup kalsium sepanjang hari supaya tidak mengalami risiko sakit-sakit badan,kejang dan osteoporosis.




Jadi, ibu-ibu hamil dan menyusu semua jangan lupa ya pastikan makanan kaya kalsium seperti susu, yogurt, keju, ikan salmon dan lain-lain lagi masuk dalam senarai menu harian sepanjang hamil. 

Ada juga ibu yang loya minum susu dan tak suka minum susu, jangan pula skip pengambilan kalsium ya. Boleh gantikan dengan pil kalsium ostematrix ni. Paling mudah dan senang hanya telan sebelum tidur sebanyak 4 biji.

Harga sebotol Ostematrix hanyalah RM61 (mempunyai 120 biji). BEBAS pengawet,pewarna dan pemanis. Mudah di telan dan tiada rasa susu.

Antara testimoni Ostematrix

Saya pernah alami sakit gigi setiap kali mengandung, sakit pinggang di akhir kehamilan, kejang kaki di waktu malam,sakit pergelangan tangan hampir sebulan dan kerap sembelit semasa akhir kehamilan..Masa ni saya tak tahu lagi rupanya berpunca daripada kekurangan kalsium..Baby pun perlukan kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi. Jadi kalsium ni tersangatlah penting!!

Saya dah cuba minum susu namun masih kejang dan akhirnya saya ambil lagi pil kalsium Ostematrix ni,alhamdulillah lega dah takde 'setok karung' tengah-tengah malam!





Sebarang pembelian boleh hubungi saya seperti berikut:






No comments:

Post a Comment