Feb 23, 2016

Bahaya Gula Putih Merosakkan Badan dan Meningkatkan Risiko Diabetes

Penyakit kencing manis atau diabetes adalah penyakit no 1 di Malaysia. Jumlah penghidap diabetes semakin meningkat saban tahun. Memasuki usia 40-an akan mula berisiko untuk mendapat serangan penyakit ini dengan cepat dan sekiranya anda mempunyai sejarah keturunan ahli keluarga yang mempunyai kencing manis samada daripada ibu,saudara mara,kebarangkalian untuk mendapat penyakit ni sangat tinggi!!


Sedikit info berikut saya perolehi daripada FB Dr Zubaidi Ahmad.

PENYAKIT KRONIK BERPUNCA DARIPADA GULA PUTIH


RAMAI tidak tahu penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi dan jantung sebenarnya berpunca daripada gula, bukan lemak seperti diketahui umum selama ini. Gula diambil bukan sahaja secara langsung daripada minuman bahkan makanan berkarbohidrat seperti nasi selain manisan kuih-muih tradisional, kek dan aiskrim.
Di Malaysia, penggunaan gula adalah yang tertinggi menyebabkan penyakit-penyakit kronik meningkat saban tahun, manakala di negara maju yang mengutamakan kesihatan seperti di Jepun, penggunaan gula bukan sahaja pada tahap minimum, bahkan sukar untuk mendapatkan gula putih di pasaran mereka! (SUMBER : UTUSAN MALAYSIA)

Bagaimana gula PUTIH merosakkan badan? 

Gula diambil akan memasuki aliran darah yang kemudiannya akan menyebabkan pankreas melepaskan insulin (insulin diperlukan untuk mengubah gula menjadi tenaga). Apabila sejumlah besar gula diambil lebih banyak insulin dikeluarkan, sekali gus menyebabkan kita mengalami kejutan tenaga yang tinggi.

Apabila insulin tinggi dilepaskan, kadar gula darah mulai berkurangan dengan mendadak sehingga timbul tanda-tanda kekurangan gula seperti keletihan, kurang tumpuan dan pening sejurus mengambil makanan manis.

Selain mengubah gula menjadi tenaga, insulin juga merangsang penyimpanan lemak. Lebih banyak insulin dihasilkan, lebih banyak lemak terkumpul. Selain menyebabkan obesiti dan kerosakan gigi, gula juga dikaitkan dengan masalah kesihatan serius seperti kerosakan fungsi hati, penurunan sistem imuniti badan dan diabetes.
Sumber: PERDIM


Golongan berisiko untuk mendapat kencing manis:

  • Mempunyai sejarah ahli keluarga yang mempunyai kencing manis( ibu,nenek,ayah,kakak dll)
  • Mempunyai berat badan berlebihan
  • Wanita mengandung yang pernah menghidapi kencing manis ketika hamil
  • Mempunyai masalah pada pankreas


Tanda-tanda mempunyai kencing manis:

  • Kerap kencing
  • Kerap dahaga
  • Luka lambat sembuh
  • Berat badan menurun dengan mendadak
  • Kerosakan mata
  • Penglihatan semakin kabur
  • Badan semakin lemah dan tiada tenaga

Untuk menguji samada anda seorang penghidap diabetes atau tidak, hanya perlu membuat ujian darah untuk mengukur kadar gula. Hanya beberapa minit sahaja ujiannya. 


Sekiranya anda mempunyai tanda-tanda di atas atau telah mempunyai diabetes boleh mencuba alternatif suplemen vivix iaitu antioksidan tinggi kaya resveratrol dan polifenol.

Alhamdulillah saya kira ramai anak yang hadiahkan ibu-bapa vivix sangat berpuas hati dan maklumkan kesan positif. Ada yang dapat turunkan bacaan gula sehingga ke paras normal tidak sampai 2 minggu. Ada juga yang maklumkan ibu bapa semakin bertenaga dan ligat melakukan urusan harian,

Jom baca testimoni vivix untuk pesakit diabetes ni:


Testimoni Vivix untuk Kencing Manis

1) Seorang anak hanya mencuba berikan sebotol vivix kepada emak sebagai ikhtiar kepada penyakit kencing manis-selama 3 minggu konsisten berikan vivix sebelum sarapan. Bacaan kencing manis ibunya terus menunjukkan penurunan yang sangat baik. (Bacaan asal:17. kini sekitar 6&7) sahaja. 



2) seorang anak hadiahkan vivix kepada ibunya yang menghidap diabetes,darah tinggu,sakit lutut dan asma. Ibu beliau menghadiri walimahdan makan makanan manis. Esok pagi kebetulan ada ujian gula dan sangat terkejut kerana bacaannya hanya 6.2. Jika sebelum ni ambil makanan manis dan buat ujian gula mesti naik mendidik..Alhamdulillah



3.Bacaan gula turun..sudah tidak bangun malam untuk membuang air


4.Menghidap diabetes sudah 11 tahun. Setelah mencuba vivix alhamdulillah bacaan gula turun kepada 8 mmol/L



Alhamdulillah semua dengan izinNya..Kita di minta untuk berikhtiar dan mencari penawar penyakit. Insyaallah dengan izinNya boleh sembuh.Sekiranya ibu ayah atau insan tersayang mempunyai masalah diabetes ni,cubalah tonik ni. Pasti ibu ayah anda akan merasai perbezaannya dan bertenaga


Bagi yang berminat untuk mencuba boleh dapatkan promosi vivix bulan ini :

PROMOSI BELI 2 DISKAUN 5%
FREE MEMBERSHIP
FREE KOS PENGHANTARAN
CASHBACK RM38 DALAM AKAUN BULAN BERIKUTNYA



Jom dapatkan segera vivix hari ini untuk kesihatan lebih baik.

Untuk order boleh hubungi segera seperti di bawah








2 comments:

  1. nice sharing ... sekarang saya guna gula perang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gula perang mahal sikit kan tp xpela lbh sihat

      Delete