Oct 9, 2015

Omega Guard Terbaik untuk Pesakit Asma dan Alahan

Penyakit asma/athma/lelah boleh menyerang sesiapa sahaja dan ia boleh diwarisi daripada keturunan keluarganya.Jika ibu ayah mengalami masalah asma ini,kebarangkalian tinggi untuk diwarisi kepada anak-anak dan cucu cicit akan berlaku.

Berdasarkan perangkaan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), terdapat lebih daripada 100 juta penghidap asma di seluruh dunia. Daripada jumlah tersebut, kira-kira satu juta adalah penduduk Malaysia dan 340,000 merupakan kanak-kanak di bawah 15 tahun.

Asma adalah penyakit kronik di sebabkan oleh radang yang teruk yang melibatkan saluran udara menjadi sempit dan menyebabkan kesukaran untuk bernafas.


Terdapat dua jenis asma: 


  • Asma alahan 
  • Asma bukan alahan. 

Asma alahan 


  • Asma jenis ini juga dikenali sebagai Asma Ekstrinsik (luaran) atau Asma Atopik. 
  • Ia terhasil apabila berlakunya penyedutan bahan-bahan yang pada kebiasaannya tidak membahayakan individu yang sihat. Hanya mereka yang alah atau alergik kepada bahan tersebut akan mendapat asma jenis ini.
  •  Contoh bahan-bahan tersebut termasuklah debunga, spora kulat, hama, bulu haiwan dan juga bahan alergen lain dalam makanan. 
  • Asma jenis ini biasanya bermula sejak zaman kanak-kanak lagi.
  •  Asma alahan ini selalunya disertai dengan gangguan alahan-alahan lain seperti Dermatitis,Urtikaria dan Rinitis

Asma bukan alahan 


  • Ia dikenali sebagai Asma Intrinsik (dalaman). 
  • Kaum wanita lebih mudah mendapat penyakit ini berbanding dengan kaum lelaki dan ia adalah kronik. Cuaca sejuk, asap rokok, bau cat dan gasolin, infeksi atau jangkitan dan tekanan psikologi adalah antara faktor-faktor yang boleh mencetus atau memburukkan lagi keadaan asma jenis ini.
  • Serangan asma ini boleh berlaku dalam bentuk yang ringan sehingga kepada yang lebih teruk dan boleh berterusan dari beberapa minit hingga ke beberapa hari. Ia juga boleh berulang setiap beberapa jam. 

Setiap pesakit Asma mempunyai pencetus Asma yang berbeza. Pertama sekali anda perlu memahami pencetus Asma anda sebelum boleh mengelakkannya. Penghidap Asma alahan perlulah mengawal persekitaran di luar dan di dalam rumah.

Berikut merupakan petua untuk mengurangkan pencetus Asma di dalam rumah.



  • Bersihkan kawasan luar dan dalam rumah setiap hari untuk menghapuskan habuk.
  • Kurangkan hama dengan membasuh serta membersihkan tilam, alas tilam dan selimut, sekali seminggu.
  • Elakkan sebarang haiwan dari memasuki rumah anda jika anda alah dengan haiwan peliharaan.
  • Jangan benarkan orang merokok di dalam rumah anda. 
  • Buangkan segala kulat yang dijumpai di rumah. Anda boleh membasmi kulat menggunakan peluntur  Peningkatan kelembapan di dalam rumah boleh menggalakkan pertumbuhan kulat dan hama. 
  • Biarkan sinaran matahari memasuki dalam rumah anda.

Bebas daripada Penyakit Asma

Pengalaman menghidapi penyakit asma setelah bersalin anak kedua merupakan pengalaman sangat memeritkan.Ia bagaikan mimpi bagaimana saya yang tiada masalah keturunan penyakit asma boleh menghidap penyakit ini. Paling memeritkan apabila masalah kesukaran untuk bernafas,cepat mengah dan tidak boleh tidur lena  menyerang berulang kali hampir 3,4 bulan sekali.

Ahli keluarga begitu terkejut apabila mengetahui saya mengalami penyakit kronik ini ketika dewasa.Kerana semasa zaman kanak-kanak,saya langsung tidak pernah ada penyakit ini.

Apapun,saya pasti setiap penyakit ada ubatnya. Memang ventolin dan nebulizer menjadi teman sejati ketika serangan asma berlaku.Kekadang doktor memarahi saya bila mengetahui saya tidak menggunakan ventolin yang diberikan untuk mengelak serangan asma ini berulang.

Ini kisah serangan asma saya ketika bercuti di Semporna Sabah


Omega Guard untuk Pesakit Asma

Menurut satu kajian yang dijalankan di Indiana University, mendapati golongan dewasa yang mempunyai tahap asma 'mild to moderate persistent asthma', yang mengambil suplemen Omega-3 setiap hari dalam masa 3 minggu menunjukkan pengurangan penggunaan 'emergency inhaler' sebanyak 31%Ini menunjukkan mereka tidak lagi terlalu bergantung pada ubat sedutan yang mempunyai steroid itu.

Selepas mengetahui Omega Guard dapat membantu mengatasi penyakit asma,saya cuba mengambil supplemen ini.Alhamdulillah,Allah berikan keizinan untuk saya mendapat manfaatnya. Serangan asma terhadap diri saya semakin berkurangan. Kini hampir 2 tahun saya konsisten mengambil Omega Guard ini. Last serangan asma adalah ketika saya ingin melahirkan adik Hannah pada penghujung tahun 2013. Dan kini alhamdulillah saya bebas daripada nebulizer.



Bagi pesakit asma,perlu mengawal penyakit ini agar tidak menjadi kronik.Pastikan jika selsema dan batuk,cepat-cepat pulihkan sebelum melarat.

Jika saya batuk dan selsema,memang saya akan pastikan mengambil vitamin C,Omegaguard,Garlic Complex dan Nutriferon untuk menguatkan sistem pertahanan badan dan sebagai antibiotik. Alhamdulillah selsema dan batuk cepat surut. Pastikan juga minum air kosong secukupnya.



Keistimewaan Omega Guard

Omega Guard Shaklee adalah ultrapure , dibuat dengan begitu sempurnapenyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. 

Istimewa Omega Guard ini adalah kerana ia dihasilkan daripada ikan, bukan hati ikan yang banyak menyimpan toksik dan memberi kesan buruk kepada sesiapa yang mengambilnya.


Ultratulen Bergred Farmaseutikal
Kebanyakan pengusaha – pengusaha kilang menggunakan kaedah menyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Malangnya dengan menggunakan kaedah tersebut ia akan memusnahkan sesetengah nutrien. Selain itu juga ia boleh menipiskan kandungan logam yang boleh membahayakan kesihatan.
Tetapi berlain pula dengan produk Shaklee, Shaklee menggunakan kaedah Ultratulen Bergred Rarmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan Minyak Ikan Omega Guard ni. Proses penyulingan ini adalah proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak asid lemak omega 3 yang paling tulen dan semulajadi yang bermafaan di bawah suhu rendah yang terjaga.

Proses ini menumpukan kepada penghasilan asid lemak omega yang asli dan menghilangkan pencemaran serta menyingkirkan bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan PCB (polychlorinated biphenyl – merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik.


Kelebihan Omegaguard untuk pesakit asma


Omegaguard membantu mengurangkan alahan dan menguatkan paru-paru penghidap asma.


Promosi Oktober ini Beli 6 Percuma 1


Apa Kata Pengguna Lain yang Mencuba Omegaguard?














Alhamdulillah ramai mendapat kebaikan dan manfaat daripada Omega guard ni. Insyaallah Omegaguard adalah alternatif terbaik untuk atasi masalah alahan,ekzema,sakit sendi,turunkan kolestrol,kawal tekanan darah dan pelbagai lagi hasil kandungan Omega 3 yang ada di dalamnya.


Jika anda,anak-anak atau ahli keluarga mempunyai masalah asma atau alahan,saya suggest ambikla omegaguard ni. Insyaallah hasilnya tidak mengecewakan.

Lagi-lagi jika anak tak sihat dan penghidap asma..Ibu bapa mana yang sanggup lihat anak kene ambik nebulizer dan batuk tak berhentikan..Memang pilu rasa hati.Terbaring lesu,susah nak bernafas,tidur tak lena.

Jom hadiahkan Omegaguard ini buat si comel kesayangan anda. 1 botol mempunyai 90 biji. Tahan sehingga 3 bulan dengan harga tak sampai RM50 sebulan.

Bila dah alami sendiri asma ni memang terasa sangat perit bila serangannya berlaku.Jadi cegah seawal-awalnya sebelum ia menyerang diri.

Video di bawah adalah testimoni daripada Encik Akmal penghidap asma kronik yang mengambil suplemen set asma dan akhirnya dapat kurangkan kekerapan ke hospital serta dirinya lebih sihat dan bertenaga



Hubungi saya untuk maklumat lanjut dan untuk pesanan seperti berikut.Setiap pembelian akan disertakan dengan panduan cara pengambilan makan ubat dan konsultasi berterusan


Jangan lupa grab promosi Omegaguard bulan ini ya!!

Lagi Testimoni Omegaguard Shaklee di sini



SMS/WHATSAPP: 016 358 9018
FB PAGE: IMPIANZ SHOPPE
COD AREA: BANDAR BARU BANGI,PEKAN KAJANG,UKM/UNITEN/UNIKL/UPM
POSLAJU/GDEX SELURUH MALAYSIA








2 comments:

  1. Tips berguna untuk saya. Omega guard memang bagus.

    ReplyDelete
  2. Tips berguna untuk saya. Omega guard memang bagus.

    ReplyDelete