Sep 3, 2015

Rahsia Kulit Cantik Berseri Bebas Jerawat

Masalah jerawat adalah masalah yang sering di hadapi sejak remaja selepas akhir baligh sehingga ke dewasa..semasa remaja,masa ni memang hormon tengah subur dan seringkali mengakibatkan gangguan emosi yang teruk,




Sebagai ibubapa jika anda mempunyai anak remaja mungkin perlu tahu serba sedikit mengenai perubahan hormon dan masalah jerawat ni..Sesetengah remaja berusia antara 13 hingga 17 tahun akan mengalami masalah jerawat kecil yang tidak sakit atau gatal. Jerawat kecil ni adalah disebabkan oleh liang roma tersumbat akibat kelenjar-kelenjar minyak menjadi sangat aktif kerana penghasilan dan perubahan hormon.

Tanpa pembersihan dan penjagaan kulit yang rapi,minyak,kuman dan kotoran akan terkumpul. Lama kelamaan ia akan menghindari minyak dan peluh dengan lancar lalu menyebabkan pembentukan jerawat merah dan bengkak.


Faktor yang menyebabkan jerawat


1. Stress

Jerawat mudah timbul apabila kita mengalami tekanan berpanjangan. Jika anda sering cemas dan kurang tidur boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat dengan cepat,


2.  Liang roma tersumbat

Apabila liang roma mengeluarkan minyak,ia bercampur dengan sel-sel kulit mati dan membentuk gumpalan yang menyekat liang-liang roma. Jika liang roma tidak dibersihkan dengan betul,gumpalan ini memerangkap bakteria sehingga menyebabkan radang dan seterusnya timbul jerawat,

3. Kitar haid

Sesetengah perempuan biasa mengalami masalah jerawat seminggu sebelum period oleh kerana perubahan endokrin.


5 Tips untuk Mengatasi Jerawat



1. Dapatkan tidur dan rehat yang secukupnya,

2. Kurangkan makanan berminyak,terlalu manis atau bergoreng, Banyakkan minum air kosong dan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran.

3. Jaga kebersihan kulit kerana kulit kotor boleh menyebabkan pertumbuhan jerawat,

4. Guna mekap berasaskan air, Elakkan kosmetik yang mengandungi minyak mineral kerana ia boleh menyebabkan kulit berminyak bila berpeluh,liang tersumbat dan radang pada liang.

5. Jangan picit jerawat kerana ia akan menambahkan radang pada kulit dan kulit akan menjadi berlubang dan berparut.


Supplemen yang sesuai untuk masalah jerawat


Jika anda mempunyai masalah jerawat juga boleh mengambil supplemen sebagai rawatan dalaman. Antara yang sesuai untuk kecutkan jerawat dan pudarkan parut adalah soya non gmo ESP,Vitamin C,Vitamin E dan Zink Complex.


Fungsi supplemen untuk kecantikan kulit


ESP adalah soya protein tanpa GMO yang membantu membina tisu-tisu badan yang baru.Pengambilan ESP merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan dan bertindak sebagai agen anti-penuaan. Ia juga membantu mengembalikan keanjalan kulit supaya kulit kekal cantik dan gebu. Di samping memperkuat otot sekaligus mempercepat pemulihan luka dan menghilangkan parut.

Vitamin C tidak asing lagi untuk mencantikkan kulit. Ia merangsang pembentukan kolagen di mana kolagen adalah sebatian asas otot,tisu,rangka,tulang rawan, Ia mampu melambatkan penuaan,menyekat pembentukan pigmen yang menyebabkan kulit berjerawat dan berjeragat.

Vitamin E juga sinonim untuk mencantikkan kulit dan memudarkan parut.Vitamin E shaklee adalah vitamin paling lengkap di pasaran dan mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita menyerap vitamin E,memelihara membran sel-sel dan tisu-tisu otot. 

1 kapsul vitamin E setiap hari melambatkan penuaan,mengurangkan kedut dan garis-garis halus parut,jerawat dan bintik penuaan. Ia boleh memulihkan tesktur kulit dan ton muka,dada dan otot peha.


Zink Complex sesuai di ambil dalam jangka panjang, Ia berkesan dalam mengeluarkan logam toks8 tik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh, Ada kajian menunjukkan pengambilan zink sebanyak 4- tablet sehari membantu memperbaiki radang kulit seperti jerawat


Apa kata mereka yang mengambil supplemen?












Alhamdulillah,seronok tengok mereka semua berpuashati dengan pengambilan supplemen untuk kulit ni..Selain pemilihan alat kosmetik yang betul,pengambilan supplemen untuk rawatan dalaman sangat membantu untuk membaiki sel-sel kulit.

Jika anda berminat untuk mendapatkan supplemen kulit cantik bebas jerawat ni boleh hubungi saya seperti berikut. Setiap pembelian akan saya sertakan panduan cara makan dan konsultasi berterusan dalam group ekslusif.


Jangan lupa untuk dapatkan PROMOSI HEBAT ESP sepanjang November ini!!







2 comments:

  1. wah cantiknya kulit masing-masing selepas guna ... nice testimonial

    p/s: It's me Puteri Wanita :)

    ReplyDelete