Jul 29, 2015

Supplemen untuk Kanak-Kanak Membantu Anak-Anak Lebih Sihat,Cergas dan Pintar

Musim panas terik ni anak-anak berisiko cepat letih dan tidak sihat. Di tambah musim perayaan ni banyak rumah terbuka dan anak-anak pulak berpeluang minum air soda/gas dan gula-gula yang di hidang oleh tuan rumah.Jadi nak tak nak tak boleh nak halang sangat kat rumah orang,ada jugak terlepas masuk dalam mulut mereka walau sikit. Jadi untuk atasi masalah cepat letih dan kurang sihat musim panas ni,saya bagi anak-anak multivitamin dan vitamin C kanak-kanak yang enak iaitu Chewable Vita C Plus dan Vitalea for Children.


Terdapat 4 jenis vitamin sesuai untuk tumbesaran dan kuatkan sistem imun anak-anak. Semuanya ni mempunyai kebaikan dan manfaat tersendiri dan terpulang kepada ibubapa untuk memilih yang mana terbaik untuk mereka.




1) Vitalea for Children

2) Chewable Vita C Plus
3) Omegaguard
4) Mealshake



antibodi anak-anak semakin kuat

Along dan Kakak Husna sebelum pergi sekolah memang wajib minta kat saya vitamin-vitamin ni jika saya terlupa. Alhamdulillah sejak ambil multivitamin ni jarang dah diorang selsema dan batuk. Demam pun jarang-jarang sangat dah.Memang penting supplemen kanak-kanak ni untuk kuatkan antibodi dan sistem imun mereka. Yerla kat sekolah terdedah dengan pelbagai penyakit kan..Sebelum ni along kerap sangat selsema berjangkit daripada kawannya. Alhamdulillah,sekurang-kurangnya supplemen ni jadilah 'benteng' mereka bila berada di luar rumah.Selain tu,saya juga bagi makan madu sebelum sarapan dan bawak bekal air masak secukupnya ke sekolah untuk elak dehidrasi musim panas ni.


Vitalea for Children


Vitalea for Children juga sangat di minati oleh anak-anak saya terutama adik hannah dan abang umair. Adik Hannah baru berusia 1 tahun 7 bulan. Tapi kalau dia tengok kakak-kakaknya dan abang makan vitamin,dia pun sibuk jerit nak..nak..jadi terpaksala bagi..Masa mula-mula dahulu (usia 1 tahun 4bulan ) saya gigit dahulu bagi kecik-kecik dan baru masukkan dalam mulutnya..Sekarang ni dia dah pandai hisap sendiri dan dia rasa macam gula-gula..Rasa 'grapes' asli sedap sangat tu asyik minta setiap hari:-)



Kenapa Vitalea for Children sangat istimewa??




  • Vitalea for Children bekalkan 18 jenis vitamin dan mineral penting untuk pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak..Lagi-lagi anak-anak tak suka makan sayur dan jarang-jarang makan buah,jadi ia bantu 'topup' nutrisi yang kurang setiap hari dalam badan
  • Rumusannya tidak akan menyebabkan kerosakan gigi dan masalah kaviti
  • Mudah di kunyah dan perisa anggur yang sangat enak
  • Bebas pengawet,pemanis dan juga pewarna tiruan.

Kebaikan Vitamin C untuk Kanak-Kanak


Vitamin C memang membantu dalam menguatkan sistem imun kanak-kanak.Jadi amat penting untuk mengambilnya secara konsisten setiap hari. Chewable Vita C Plus yang enak dan mudah di kunyah amat digemari anak-anak. 




1 biji Chewable Vita C Plus ni bersamaan makan setengah biji buah oren.Jadi sambil-sambil bermain tu kunyah jedah dapat khasiatnya.


Ia juga ditingkatkan formulasinya dengan tambahan citrus bioflavanoid complex dan menjadik annya antara supplement vitamin c paling lengkap dipasaran.


Paling bagus juga ia membantu menguatkan tulang,gigi dan gusi untuk kanak-kanak yang membesar.Paling istimewa pastinya ia tidak mempunyai sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan



Omegaguard


Kenapa minyak ikan omega penting untuk kanak-kanak?


Untuk otak yang cerdas dan pintar,pastinya menjadi idaman semua ibu bapa untuk melihat anak berjaya. Pengambilan minyak ikan Omega 3 yang kaya dengan DHA dan EPA ni sangat membantu.


Satu kajian mendapati 40% pelajar yang mengambil nutrisi kaya dengan Omega 3 menunjukkan peningkatan mendadak dalam aspek pembelajaran, membaca dan fokus dalam pembelajaran.




Paling bagus,omega juga membantu menguatkan sistem pertahanan badan,mengurangkan alahan serta mengatasi rasa mengantuk dan hilang fokus.

Bagi anak-anak yang dah mula bersekolah,insyaallah kuat ingatannya dan lebih fokus semasa belajar.






Cara Pengambilan Omegaguard


Cara pengambilan minyak ikan ni pun sangat mudah..Bagi anak-anak berusia 1 tahun keatas,boleh campurkannya dalam susu,boleh kunyah atau masukkan dalam bubur.Bagi anak-anak dan berusia 4 tahun ke atas,boleh kunyah atau telan dengan air masak. 


Ibu-ibu yang menyusu bayi sangat elok mengambil omega dan bayi pun dapat nikmati kebaikannya melalui susu ibu yang di minum.



Mealshake


Bagi anak-anak yang sukar atau tiada selera untuk makan,susah nak makan,kerap menghadapi masalah sembelit sangat bagus mengambil mealshake.



Kisah menyayat hati seorang ibu yg anaknya sembelit teruk. Sembelit yg sangat teruk sampai suaminya kena standby nak seluk tangan untuk tolong keluarkan najis.Kesiannya kat anak kalau alami masalah sembelit ni..Namun alhamdulillah akhirnya masalah sembelit ni berakhir








Anak Sihat Keluarga Ceria


Pastinya kita sebagai ibu bapa mahu memastikan yang terbaik untuk anak-anak. Set kanak-kanak ni semua dari bahan semulajadi dan selamat diambil.


Sekiranya anak-anak anda kerap demam,batuk dan selsema semasa berada di taska boleh tengok video ni..





Jika ada ibu ayah yang berminat untuk dapatkan supplemen kesihatan kanak-kanak ni boleh hubungi saya atau membuat pembelian sendiri secara online menggunakan kad kredit/debit ibu ayah. Caranya mudah sahaja,click pada link di bawah untuk membuat pembelian:





Sekiranya nak membeli salah satu supplemen pun boleh. Hubungi saya untuk order dan dapatkan konsultasi cara pengambilannya..


Saya doakan anak-anak kita semua sentiasa di beri kesihatan baik. Tiada yang menbahagiakan hati ibu ayah selain ingin melihat anak-anak membesar dengan sihat,cergas dan ceria.








No comments:

Post a Comment