Jul 13, 2015

Kawal Kolestrol dan Berat Badan Berlebihan di Musim Syawal

Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi syawal bakal menjelma. Ada yang sudah terbayang juadah enak masakan bonda di pagi raya nanti. Ada kawan-kawan di FB pun sudah mula merancang untuk masakan juadah pagi raya nanti. Alhamdulillah syukur Allah berikan kita nikmat untuk dapat merasai enaknya pelbagai juadah raya ni saban tahun kan..







Seperti biasa,musim syawal ni pelbagai jenis makanan enak di sediakan kepada tetamu. Lontong,nasi himpit,kuah kacang,lemang,sate,sup lembu,rendang daging,rendang ayam dan pelbagai lagi juadah enak untuk santapan. Sedapkan makanan ni semua..Mana boleh tahan bila ada depan mata??Lagi-lagi raya ni setahun sekali je dan masakan pulak dari orang tersayang dan jarang-jarang dapatkan..  

Tapi bile tengok sharing dari pakar fitness Kevin Zahri ni macam boleh telan air liur je sepanjang raya nanti..Dah makan 1 confirm nak 2,3 dan lagi-lagi:-(



Menyelerakan!! Tapi semua TINGGI kalori


Enaknya semua makanan ni ada kalori tinggi dan kolestrol tersembunyi..Hati-hati dan peringatan untuk diri juga sebenarnya kerana semua ni boleh menyebabkan risiko penyakit jantung,stroke dan darah tinggi.



Eh..RAYA ni setahun sekali je..Sayanglah dah ada hidangan enak depan mata tak makankan??

hehe..bukan tidak boleh makan tapi perlu berpada-pada..Lagi-lagi banyak rumah terbuka menanti dengan hidangan enak ni..Belum termasuk lagi biskut raya,kerepek,air karbonat dan semua yang enak-enak la..

Jika beraya di Johor,ada marhaban di lakukan..Bayangkan setiap rumah kita jamah sekurang-kurangnya 2,3 biji kuih dan air manis pun dah berapa kalori agaknya ya?


Kolestrol Tinggi boleh Di Cegah


Siapa tak risau kolestrol tinggi nikan?? Lagi-lagi jika ada penyakit warisan darah tinggi atau penyakit kritikal. Tapi jangan risau,sebenarnya kita boleh cegah kolestrol jahat ini sepanjang perayaan.


Bagaimana?? jangan lupa untuk mengambil set kawalan kolestrol dan jantung sihat ini..



Set kawalan kolestrol ni terdiri daripada : Phytocol dan Omegaguard.






Keistimewaan Phytocol


  • membantu untuk menghalang penyerapan kolesterol dan merendahkan paras kolesterol LDL (Kolestrol Jahat).
  • Dibuat dengan campuran phytosterols, yang didapati secara semulajadi dalam tumbuh-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin
  • Menyediakan 2,000mg phytosterols tumbuhan yang diperlukan setiap hari
  • Phytosterols tumbuhan telah terbukti secara klinikal lebih daripada 80 kajian untuk menurunkan kolesterol LDL
  • Membekalkan 100% nilai fitosterol harian sepertimana disyorkan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).
  • Tiada pengawet, pewarna, perisa atau pemanis tambahan.


Bagaimana Fitosterol bertindak?
Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing bersama kolestrol dan akan mengalahkannya dalam penyerapan di dalam Usus. Ini bermaksud apabila anda mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan di serap di dalam tubuh  dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL. 
Jadi sangat penting sebelum pengambilan makanan berlemak dan berminyak,ambil dahulu 2 biji phytocol 2 kali sehari.

Selepas mengambil fitosterol,kolestrol berkurangan termendap dalam salur darah

Bagaimana Omegaguard dalam menurunkan kolestrol?
Omega Guard adalah asid lemak dari minyak ikan omega-3. Ia sangat tinggi dengan kolesterol HDL..Ia berfungsi untuk membawa kolesterol keluar dari salur arteri ke hati untuk proses penyingkiran. Dengan kehadiran HDL ia dapat merendahkan paras LDL, maka plak pada dinding arteri dapat dicairkan lantas dapat melancarkan aliran darah.


Kebaikan Omega Guard

Saluran Arteri Tersumbat Akibat Kolestrol Tinggi


Arteri sihat dan arteri tersumbat
Arteri tersumbat akibat kolestrol tinggi termendap


Bahaya jika kita makan dan biarkan sahaja kolestrol jahat ni dalam salur darah. Kehadiran plak pada dinding arteri sangat membahayakan kerana ia boleh menyebabkan darah tidak dapat mengalir dengan lancar dan menyebabkan ia menggumpal. Ini akan meningkatkan risiko strok dan arteri mengeras dan pecah. Dengan kata lain, ia bantu membersihkan salur arteri. 



Testimoni pengguna yang mengambil Phytocol dan alhamdulillah memberi kesan baik untuk kesihatannya.







Testimoni pengguna yang mengambil omega. Banyak Testimoni Omega menunjukkan ia membantu menurunkan paras kolestrol dan menurunkan berat badan






Cegah sebelum terjadi perkara tidak di ingini..Sesapa sahaja boleh sihat jika amalkan pemakanan dengan cara yang betul. Makanan enak ni memang tak boleh nak halang..Asyik 'termasuk','termakan' je sepanjang rumah terbuka ni..Jadi apa nak di takutkan lagi jika anda boleh kawal dan cegah kolestrol dengan supplemen terbaik dan semulajadi ini.


Jom bawa balik kampung set kawalan kolestrol dan jantung sihat ni..Boleh bagi mak ayah dan adik-beradik makan sekali..Jadi semua pun dapat beraya dengan senang hati:-)

Jika anda berminat untuk dapatkan set kolestrol ini, boleh hubungi saya seperti berikut:



No comments:

Post a Comment