Jul 21, 2015

Cara Merawat Masalah Rambut Gugur

Rambut gugur sering menghantui ramai wanita dan lelaki terutama kaum ibu. Kebiasaan selepas bersalin,terdapat fasa perubahan hormon yang menyebabkan rambut ibu cepat gugur dan bersepah di lantai. Memang sakit mata memandang. Lagi menakutkan tidak sikat pun boleh gugur sendiri.



Menurut seorang pakar nutrisi Persatuan Penyelidikan Miami, Doug Kalman, kekurangan nutrisi cenderung untuk menyebabkan rambut kering, tak bermaya dan putus. Kekurangan asid lemak menyebabkan tempurung dan kulit kepala kering. Jika folikel rambut tidak sihat, sesorang akan mudah mengalami keguguran rambut.



Punca-punca yang menyebabkan rambut gugur:



1-Penggunaan bahan kimia yang berlebihan. Bagi mereka yang suka mewarnakan rambutnya dan suka menggunakan bahan kimia untuk meluruskan rambut mereka. Penggunaan bahan kimia akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya. Kesannya, rambut gugur terjadi.

2-Perubahan hormon ketika mengandung dan melahirkan anak (untuk wanita). Ramai ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah rambut gugur. Rambur mereka gugur di sebabkan perubahan hormon yang berlaku. Ia juga disebabkan, hormon yang tidak stabil di dalam badan  boleh menyebabkan kepada rambut gugur.

3-Faktor seterusnya adalah genetik. Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya juga akan alami masalah yang sama.

4-Rambut gugur juga akan berlaku jika wanita/lelaki tersebut mengalami masalah aliran darah tidak lancar. Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

5-Mempunyai masalah angin badan yang serius.



Masalah rambut gugur tidak boleh dibiarkan. Ia akan mengambil masa berbulan-bulan jika anda tidak mengatasinya. Hati makin risau,rumah pun makin bersepah dengan rambut.


Cara Merawat Masalah Rambut Gugur :


Rambut gugur mudah terjadi di kalangan wanita bertudung.Ketahui bagaimana cik maria atasi masalah rambutnya yang kerap gugur.






Rambut merupakan tisu yang paling cepat tumbuh pada tubuh. Bagi menggalakkan pertumbuhan tisu, kita memerlukan protein yang cukup dalam badan. Protein yang cukup dapat membentuk sel-sel badan yang baik. Sel-sel yang baik akan menghasilkan rambut yang sihat, kuat dan bermaya. 

Kekurangan zink juga boleh menyebabkan folikel rambut (yang mengikat akar rambut dengan kulit kepala) menjadi lemah.

Untuk mendapatkan bekalan proetin dan zink mengcukupi dengan mudah,anda boleh mengambil ESP dan zink Complex. untuk rawatan luaran boleh mengambil Syampu Revitalizing.

ESP membantu pertumbuhan rambut yang sihat serta menguatkan akar rambut. Ia juga membantu membina sel-sel baru dan membaiki sel-sel rambut yang rosak.


Zink Complex pula membantu merembeskan minyak yang melekat pada folikel rambut serta ia mengekalkan kelenjar.


Revitalizing menyegarkan dan menyeimbangkan kulit  kepala agar rambur tidak terlalu lembap atau kering. Humektan di dalamnya berperanan melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut.




Testimoni Set Rambut Gugur



Masih belum terlambat untuk mendapatkan rambut yang sihat dan cantik ini.Paling penting masalah rambut gugur ni dapat di atasi segera. Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan set rawatan dalaman dan luaran ni boleh hubungi saya segera seperti berikut:





No comments:

Post a Comment