Jul 10, 2015

5 Rahsia Awet Muda untuk 'hot' mama

Kecantikan dan awet muda impian semua wanita walau sudah beranak 4,5 orang sekalipun. kita tidak berupaya untuk mengurangkan jumlah umur saban tahun tetapi kita mampu untuk mengawet usia..Kata orang 'wah awak awet mudala walau dah masuk usia 40 tahun.



tips awet muda


Rahsia awet muda untuk hot mama:


1) makan buah dan sayur

Kandungan vitamin c dan beta karotena di dalam sayur dan buah sangat bagus untuk mengekalkan kesegaran wajah.Kedua-dua sumber ini penting sebagai antioksidan utk melindungi sel-sel tubuh daripada radikal bebas.Walaubagaimanapun,jangan masak terlalu lama sayur dan makan buah yang fresh.


2) Amal makan ulam-ulaman

Ulam-ulaman kaya dengan vitamin dan kandungan galian seperti kalsium,fosforus,zat besi,kalium dan natrium.Ulam juga diperlukan oleh sistem penghadaman kita dan ia juga mempunyai bahan antioksidan.


3) Ambil Vitamin C

Sumber vitamin C dapat diperolehi daripada buah-buahan segar terutama buah oren,sayur-sayuran berwarna hijau seperti brokoli. Juga boleh mengambil vitamin C sebanyak 1000 mg sehari. Vitamin C membantu meningkaykan daya tahan tubuh,melindungi daripada risiko kanser dan melindungi tubuh daripada kesan masalah pencemaran.


4) Makan antioksidan

Antioksidan merupakan makanan antipenuaan. Semua jenis makanan berwarna gelap memiliki zat antioksidan seperti tomato,brokoli. Ambil 5 jenis makanan yang mengandungi antioksidan setiap hari.Salah satunya makanan mengandungi resveratrol. ini mengandungi tinggi antioksidan



5) Banyakkan Serat

Jaga sistem pencernaan merupakan salah satu kunci untuk awet muda.Sentiasa detoks supaya dapat singkirkan kotoran daripada usus.Anda juga  memerlukan 25g serat setiap hari.Serat bertindak sebagai penjaga zat pemakanan yang anda ambil di dalam tubuh dan ia hanya melepaskan zat-zat itu apabila di perlukan.


Jangan lupa amalkan tips di atas ya..Untuk mengetahui rahsia kekal cantik dan jelita menggunakan bahan dapur?? Klik di Rahsia Kulit Cantik..Ianya sangat mudah diperolehi dan menjimatkan.gi

Bagi yang alami masalah kulit jerawat bertahun-tahun tak hilang juga,jom tengok video ini






Selamat Mencuba:-)



No comments:

Post a Comment