May 31, 2015

Selamat cuti persekolahan

Cuti sekolah sudah bermula...

Yeaayyy!! Selamat bercuti buat adik-adik dan anak-anak semua..

Kami dah bercuti awal sehari bermula jumaat lepas..pulang ke kampung halaman sendiri memang heaven! Apatah lagi saya ni jarang-jarang balik.

Jumaat lepas anak-anak buah saya selamat berlangsung majlis pertunangan.sangat meriah la sebab mereka bakal kahwin sepupu..2 orang anak kakak..mula-mula tak percaya jugak..alahai korang pusing-pusing,main sama-sama sekali nak jadi wife -husband pulak:-p..

Hehe..kalau dah jodohkan..Insyaallah majlis mereka akan menyusul bulan zulhijah nanti.

Petang jumaat pulak,majlis akikah cucunda sedara saya..fatimah awatif..comel gebu putih melepak macam anak che ta..ollo geramnya..tengok baby terus rasa nak menambah ahli keluarga lagi..hahaaa..

Malamnya saya sempat jumpa cikgu kesayangan saya cikgu Noraini di sekitar Kuala Terengganu..Beliau belanja makan ayam di marrybrown..cikgu saya ni tiada cahayamata tapi anak muridnya ramai sangat yang macam anak sendiri..sangat-sangat pemurah dan tak berkira langsung pasal duit..Alhamdulillah seronok sangat jumpa..saya harap Allah panjangkan persahabatan kami hingga ke akhir hayat..Cikgu yang saya kenal dari darjah 5 kemudian mengajar saya tuisyen hingga ke SPM..Cikgu yang menghantar saya sampai ke uniten semasa pendaftaran dan cikgu yang sentiasa bersama saya susah senang..The best teacher!! 1 dalam 1000 saya kira..

Hari sabtu pula saya ke walimah sepupu dan petangnya ke pantai mencari ketam..sangat enjoy..

Hari ni masih di kampung..dan suami ikut pakcik pergi candat sotong..harap-harap banyakla hasilnya nanti.

Manfaatkan masa cuti sebaik-baiknya..jangan lupa juga musim panas ni banyakkan minum air..

No comments:

Post a Comment