Dec 9, 2014

Risau kolestrol tinggi di kenduri kahwin? Bagaimanakah mengatasinya..

Akhir-akhir tahun ni memang enak sangat makan nasi minyak..Hampir setiap minggu hadiri kenduri kahwin ni..Tahniah semua yang telah bergelar raja sehari..Oh ya,jangan lupa ya kolestrol juga boleh mencanak naik jika tak menjaganya..Awas buat pesakit jantung,darah tinggi dan kencing manis ya..Kawallah pemakanan anda semasa hadiri kenduri kahwin ni..



Risau saya tengok pakcik-pakcik,makcik-makcik makan..Mana taknya,minggu lepas 2 hari berturut-turut saya hadiri walimah anak kawan pakcik dan kawan sepupu di penang..First time saya makan kenduri belah kampung kat sana..memang meriah..ada nasi minyak,bihun sup,laksa utara dan mee rebus..Tak lupa bubur kacang sebagai pencuci mulut..meriahkan makanan kat sini..macam-macam ado.

Memang sedap dan enak-enak semuanya..


Bahaya Kolestrol

Rasanya semua sudah maklum kolestrol tinggi penyebab kepada sakit jantung,serangan angin ahmar dan pelbagai lagi.Punca kolestrol dari diet,keturunan dan gaya hidup yang tidak aktif.





Tips turunkan kolestrol:



1. Amalkan diet yang rendah lemak tepu. Kebanyakan makanan mengandungi campuran lemak tepu dan lemak tidak tepu, Jadi anda perlu memilih yang rendah lemak tepu kerana lemak jenis ini boleh meningkatkan tahap kolesterol dalam darah anda. Lemak tepu boleh ditemui dalam daging binatang, di bawah lapisan kulit ayam, produk-produk tenusu dan sesetengah minyak sayuran.
2. Anda juga boleh memilih diet yang secara keseluruhannya rendah lemak. Sekiranya anda memilih diet sebegini, kemungkinan pengambilan lemak tepu adalah kurang. Jika makan diluar, memang sukar memilih kerana ramai peniaga tidak menggunakan lemak yang lebih sihat seperti minyak zaitun atau kanola. Lebih baik, ialah menyediakan makanan sendiri, dan gunakan minyak yang berlabel monounsaturated atau polyunsaturated.

3. Makan lebih kanji dan fiber. Makanan sebegini lebih baik bagi menggantikan makanan yang tinggi lemak tepu. Roti, bijirin, pasta, bijian, buah-buahan dan sayur-sayuran bukan sahaja rendah lemak tepu dan kolesterol, tetapi juga sumber vitamin dan mineral. Manakala antioksiden dalam sesetengah buah-buahan dan sayur-sayuran boleh mengurangkan kesan kolesterol.
4. Diet rendah kolesterol juga boleh diamalkan. Ini bermakna anda perlu memilih makanan-makanan yang rendah kolesterol daripada daging binatang yang tinggi kandungan lemak tepu. Untuk pengetahuan, makanan dari sumber tumbuh-tumbuhan juga boleh mengandungi lemak tepu, tetapi tidak mempunyai kolesterol. Jika anda memilih diet yang rendah kolesteral ia boleh mengurangkan kalori, berat badan dan obesiti. Ini baik untuk jantung anda.

5. Diet yang sihat sahaja tidak memadai, anda juga perlu bersenam. Senaman fizikal mampu meningkatkan kolesterol yang baik dan mengurangkan kolesterol yang tidak baik. Anda juga dapat mengurangkan berat badan, menurunkan tekanan darah dan mempertingkatkan kesihatan jantung serta saluran darah, dan mengurangkan stres.
6. Jika terasa berat badan berlebihan, berusahalah untuk mengurangkannya. Perhatikan juga tubuh anda, jika bahagian perut dan tengah badan disaluti banyak lemak, itu adalah petanda meningkatnya risiko penyakit jantung dan penyakit-penyakit lain.

Selain dari pemakanan dan cara hidup sihat,anda juga boleh mengamalkan supplemen khas untuk kolestrol..Ini kalau anda nak pergi kenduri, haa telanlah siap-siap si PHYTOCOL ni..

PHYTOCOL ST Vs Kolestrol
Phytocol-ST ialah rumusan proprietari yang dapat menghalang penyerapan kolesterol oleh tubuh.
  • Mengandungi bahan-bahan yang terbukti secara klinikal, dan disokong oleh lebih 80 kajian, berkesan dalam merendahkan paras kolesterol LDL secara semula jadi
  • Dirumus daripada campuran sterol & stanol
  • Membekalkan 2,000mg sterol & stanol tumbuhan setiap hari, mengikut saranan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH)
Phytocol untuk kurangkan kolestrol

Fitosterol adalah tumbuhan sterols dan stenoils yang terdapat dalam sel membran tumbuhan. Ia menyerupai kolestrol dalam badan dan apabila kolestrol ni berjumpa dia akan bersaing untuk menyerap ke dalam sistem penghadaman badan. 

 





Untuk mendapat fitosterol ini,kita perlu mengambil 200 batang lobak merah,70 keping roti gandum dan 425 biji tomato setiap hari..Erk,bayangkan..memang tak mampu la kan..

Keistimewaan Phytocol Shaklee

  • dirumuskan khas daripada sayur-sayuran, buah-buahan, tumbuhan, dan bijirin yang kaya dengan fitosterol asli yang aktif
  • fitosterol dari tumbuhan telah diuji secara klinikal oleh 80 untuk merendahkan paras LDL kolestrol
  • mengandungi 2000 mg fitosterol yang diperlukan setiap hari
  • kandungan fitosterol yang mencukupi seperti yang disyorkan oleh NIH
  • tiada bahan pengawet, perasa tiruan dan pemanis tiruan

Bagaimana Phytocol Shaklee berfungsi?


Dengan struktur yang sama seperti kolesterol, Fitosterol bersaing dan akan mengalahkan kolesterol dalam penyerapan di dalam Usus.

Ini bermaksud apabila kita mengambil banyak fitosterol maka semakin kurang kolesterol yang akan serap di dalam tubuh kita dan semakin tinggi untuk anda merendahkan paras kolesterol LDL dalam salur darah.Boleh lihat bagaimana fitosterol mengisi ruang dan mengurangkan kolestrol dari di serap dalam salur darah.


 Rasanya perlu ke tak perlu kita ambik Phytocol ni? Bayangkan lepas jamuan makan atau kenduri tu kita makan gulai daging,ayam goreng,dalca,bubur kacang..Agak-agak berapa tinggi kalori kita ambil dan masuk dalam badan kita..Berapa banyak kolestrol berenang-renang dalam salur darah kita..Sanggup ke kita nak biarkan ia dalam salur darah kita yang akhirny boleh menyempitkan salur darah dan menjadi punca kepada masalah jantung,stroke dll..

Dengan pengambilan Phytocol ST setiap hari,anda tak perlu lagi rasa risau untuk mengambil makanan berat.Malah ia selamat dan semulajadi.

Jika anda berminat nak dapatkan supplemen ini,jangan malu-malu untuk hubungi saya..Anda juga boleh beli supplemen ini sendiri secara ONLINE..

KLIK SINI untuk pembelian ONLINE -- BELI PHYTOCOL-ST SEKARANG!

ATAU boleh hubungi saya seperti berikut:








No comments:

Post a Comment