Dec 5, 2014

Cara mudah atasi Anak Tak Suka Makan dan Mengelakkannya dari Sering Sakit

"Anak saya berusia 2 tahun susah nak makan..Hari-hari berkejaran nak suap makanan..Kalau makan pun mesti sekali 2 je.Itu pun memilih tak nak sayur,tak nak ikan..Susah hati saya bila anak tak suka makan ni.Badannya memang kurus kering.Ada tak cara nak atasi anak tak suka makan ni"


Anak tak suka makan

Saya terbaca newsfeed FB di satu group Ibu XXX mengenai perihal anaknya yang tak suka makan.Hati ibu mana tidak risau jika anak tidak mahu makan.Malah makan pun asyik memilih dan sudah pasti badannya kurus kering..


Bagi kanak-kanak berusia 1 tahun ke atas,pemakanan sangat penting untuknya membesar dan membekalkan nutrien yang lengkap.Namun jika pemakanan setiap hari tidak cukup lengkap nutrien dan zat mineral,ibu bapa perlulah mencari alternatif supaya berat badan anak tidak menurun dan seterusnya mengelakkan dirinya dari masalah kesihatan.


Beberapa faktor anak tak suka makan adalah di sebabkan oleh:
  • Bosan dengan makanan yang sama 
  • Terlalu asyik bermain 
  • Tiada kawan untuk makan bersama
  • Paksaan dari ibu ayah untuk habiskan makan
  • Bermasalah dengan gigi

Oleh itu, untuk memastikan anak suka makan, ibu bapa perlulah mewujudkan suasana seronok ketika makan.Elakkan paksaan pada anak sekiranya anak tidak dapat habiskan makanan.

Selain itu,ibu bapa juga boleh pelbagaikan jenis makanan; contohnya hidangan roti pada waktu pagi,bubur pada waktu petang, pasta pada waktu makan malam dan sebagainya.





Hidangkan juga makanan dengan warna-warna yang terang dan menarik sebagai hiasan seperti penggunaan lobak merah,brokoli dan sayuran hijau lain.


Namun,sekiranya pelbagai usaha telah di jalankan namun masih tidak berkesan,ibu bapa boleh mengambil langkah bijak dengan memberi supplemen sesuai untuk anak.

Apa supplemen yang sesuai untuk tingkatkan selera makan anak, selamat dan tiada kesan sampingan?

Tentulah Mealshake.

Jom tontoni video ini. bagaimana ibu- ibu ini yang memberikan Mealshake yang sangat lazat dan berkhasiat ini untuk anak mereka telah dapat selesaikan masalah anak-anak mereka yang tak suka makan sebelum ni..Malah anak mereka juga juga kurang demam dan kurang jatuh sakit lagi..Alhamdulillah, mereka sangat berpuas hati kerana masalah anak tak suka makan telah dapat di selesaikan.





KANDUNGAN MEALSHAKE:


Meal Shake mengandungi 19 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. 




  • Meal Shake mengandungi anti oksidan iaitu vitamin A, C, E, zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida yang bertindak melawan jangkitan dan juga anti penuaan.
  • Meal Shake mengandungi protein untuk membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ dan darah.
  • Meal Shake mengandungi vitamin B  yang lengkap untuk membina sel-sel darah merah yang sihat.
  • Meal Shake mengandungi fiber atau serat yg memberikan rasa kenyang ketika lapar terutamanya dipagi hari. Juga membantu melawaskan pembuangan air besar bagi mereka yang mengalami sembelit.
  • Meal Shake mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan megnasium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses tumbesaran.


SIAPA YANG SESUAI MENGAMBIL MEAL SHAKE?

  • dewasa
  • kanak-kanak seawal 1 tahun
  • ibu yang mengandung
  • mereka yang selalu tak sempat sarapan pagi

Berikut adalah Testimoni Pengguna yang telah mengambil Mealshake dan sangat berpuashati..

Testimoni Mealshake



Testimoni Mealshake

Lagi Testimoni Mealshake di sini

Jom hadiahkan si manja anda dengan Mealshake ni..Best mealshake ni selain dapat tingkatkan selera makan,dapat juga atasi masalah sembelit.Malah dapatlah isi lompong-lompong kosong badan yang tak cukup zat nutrien dan mineral tu..sebab tu anak-anak pun kurang demam atau jarang sakit lagi..

Bestkan?? apa lagi yang dapat membahagiakan ibu bapa selain melihat anak-anak membesar dengan sihat dan aktif. 

Haa..anak-anak saya pun telah mencuba Mealshake ni dan saya sendiri pun sangat berpuas hati kerana makannya asyik menambah dan kurang masalah kesihatan lagi..Alhamdulillah dengan IzinNya..saya ada ceritakan kisah mengenai anak-anak saya di sini--> Anak suka makan dan menambah berkali-kali


Nak dapatkan Mealshake?

Anda boleh dapatkan Mealshake ni dengan pembelian sendiri menggunakan kad kredit atau kad debit anda.Klik di bawah untuk pembelian ONLINE:

BELI MEALSHAKE SEKARANG

atau boleh hubungi saya seperti berikut:








No comments:

Post a Comment