Oct 14, 2014

Bahaya minum soya semasa hamil

Saya yakin ramai ibu impikan anak yang cantik dan kulit gebu. semasa saya hamil anak sulong ,saya selalu dengar soya sangat bagus untuk dapatkan anak yang mempunyai kulit cantik dan gebu..

dan sejak hari tu sepanjang hamil saya mula minum soya kotak yeos..setiap minggu pasti ada stok soya dalam peti ais kat rumah..

Alhamdulillah memang saya dapat anak yang sangat cantik..anak dara sulong saya memang kulit cantik..saya akui sebab bila di gigit nyamuk pun takde bintat atau bekas gigitan..Alhamdulillah..


Kulitnya pun cerah berbanding adik-adik lain..Alhamdulillah..

TETAPI saya mengalami masalah gula tinggi dalam darah iaitu DIABETES ketika HAMIL  anak sulong ini..KENAPA??

Kerana kerap minum soya yang mempunyai banyak gula inilah..Anda tahukan soya-soya yang di jual di kedai2 atau pasaran memang soya yang dah di campur dengan banyak gula dan ada perisa..so tak hairanlah saya kena DIABETES masa hamil sulong..SEKSA sangat kena DIABETES time hamil ni..



Cucuk kat jari tu 4x sehari..2 minggu berturut-turut saya kena p ambik kat klinik kerajaan..Ingat lagi tengah2 malam pukul 10 PM pergi hospital Kajang untuk ambik cucuk ni..kalau ingat balik memang tak sanggup dah rasa..tapi sebab sayang dan takut sangat jadi apa-apa kat baby kan..rutinlah buat cucuk ni..

Pagi2 kene ambik bacaan sebelum makan..means tak boleh makan dah start 10 pm dan hinggalah esok pagi sampailah ambik cucuk kat jari tu..

SEKSA jugak sebab terpaksa bersalin awal seminggu kerana doktor takut risiko DIABETES ni boleh membawa kematian..so bersalinlah saya awal seminggu..

SAYA SERIK dah lepas pregnant sulong tu,so hamil anak ke 2 dan ke 3 saya tak amal minum soya sebab saya takut masalah sama..dan memang betul alhamdulillah saya BEBAS dari masalah DIABETES ni..cukuplah SEKALI pengalaman perit saya masa anak sulong tu..

Dan saya mula buat pembacaan kenapa saya menghidap DIABETES ketika hamil sulong?

Ini berpunca dari pengambilan soya di pasaran..Anda pun tahukan soya yang di jual kat kedai atau pasaraya tu memang manis dan banyak gula.Lagilah tambahan pelbagai macam perisa dan tentulah ada bahan pengawet dan perisa untuk bagi tahan lama..

Dan saya mula tahu ada 2 jenis soya iaitu soya GMO dan soya NON-GMO..

Alhamdulillah anak sulong saya BEBAS dari masalah ekzema dan masalah kulit lain..

Bahaya soya GMO ada di pasaran?

Pengambilan soya GMO meningkatkan risiko untuk mendapat reaksi alahan. Di UK, alahan terhadap soya meningkat sebanyak 50% selepas soya GMO diperkenalkan di pasaran. Soya GMO memperlahankan proses penghadaman protein di dalam soya tersebut. Soya GMO menurunkan paras enzim penghadaman. Keadaan ini membawa kepada alahan terhadap pelbagai makanan. Selain itu soya GMO juga adalah toksin, Ini menyebabkan gangguan kepada fungsi hati. Soya GMO juga mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita. Di samping itu, soya GMO menganggu pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam kandungan. Oleh itu, ibu mengandung perlu berhati-hati dalam mengambil produk soya sepanjang tempoh kehamilan.

Jika anda ingin mengambil soya saya sarankan anda mengambil soya non GMO..

ESP adalah salah satu soya non GMO yang tidak mengubah genetik..Ia selamat kerana di proses menggunakan air bukan alkohol atau bahan berbahaya lain..



Saya telah mengambil soya ni sepanjang hamil anak ke 4, alhamdulillah bebas dari masalah diabetes dan berat badan juga normal sepanjang kehamilan..Alhamdulillah langsung tiada masalah.

ESP bukan sahaja untuk kecantikan kulit malah dapat pudarkan parut strechmark dan bekas jerawat.Paling best badan pun bertenaga je walau hamil..

Cubalah soya ni..Insyaallah selamat dan saya rekomen untuk anda semua..







Saya dah rasai kesan baik hasil pengambilan ESP ni..hampir 4-5 can dah rasanya saya guna..Alhamdulillah suami pun ambil untuk kesihatan baik dan untuk diet yang sihat..

Cubalah hari ini..sempena bulan oktober ni,promosi ESP berlangsung..Beli 6 FREE 1.

Kalau nak beli 1 pun boleh..beli 2 pun boleh..

Tapi kalau beli 6 dapat percuma 1,dapat free keahlian Jimat rm65,cashback/bonus bulan hadapan masuk direct dalam akaun anda..



Jom cubalah..Anda pasti akan rasai kelainannya..


Testimoni ESP anda boleh baca di sini -- TESTIMONI ESP


Hubungi saya untuk dapatkan ESP ini dan pelbagai resepi ESP akan saya kongsikan dengan setiap pembelian ESP ini.




No comments:

Post a Comment