Sep 17, 2014

Resepi: Anak tebuan goreng



pernah makan tak anak tebuan goreng? haa,semalam semasa kat kampung tetiba ada seorang pelanggan bapak mertua saya bagi sarang tebuan..pelik juga saya..mak cakap sedap goreng ni..maid saya pun cakap sangat enak di goreng:-)

so menu semalam sebelum pulang ke KL,sempatlah saya merasa anak tebuan goreng ni..tak pernah lagi saya makan makanan-makanan exotic ni sebelum ni..

Kakak ipar saya cakap rasa,jangan fikir tengah makan tebuan pulak..sempat juga abah mertua saya mengusik kami,makan ni nanti bibir jadi cantik..tebal dan seksi gitu...kekekeke..

Rasanya sedikit manis..enak di gaul dengan nasi.

anak-anak enggan makan.tapi ummie paksa makan sebab nak suruh habiskan nasi.

Kata mak mertua saya,dulu arwah maknya suka goreng ni..sangat bagus untuk kuatkan sistem immune dan banyakkan pengeluaran susu.Wallahua'lam betul tidak saya tak tahulah..tapi benda yang tidak memberi kesan buruk boleh je di makan..

Orang-orang dulu memang tahu dan belajar dari alam..Makanan pun banyak dari alam sekeliling je..mana-mana yang tidak merbahaya dan tidak memberi mudarat boleh je makan kan..

Tebuan ni juga sangat kaya dengan protein..So,en suami pun kene paksa makan jugak sebab katanya tak menggemukkan..haha...

Banyak makanan baru saya belajar dari mak abah mertua saya ni..makanan kedua yang saya makan selepas otak lembu goreng berempah yang pernah saya tolak makan sebelum ni..haha..tak lalu okess..

Takda gambar saya boleh kongsikan sebab semalam bateri handphone dah habis..


No comments:

Post a Comment