Sep 19, 2014

Penawar resdung dari set Resdung shaklee

Assalamualaikum..

hari ni saya nak share sedikit info mengenai penyakit resdung.Ramai kawan saya mengalami masalah ni..Termasuklah saya sendiri suatu ketika dahulu dan abang-abang saya.

Teringat masa saya kecik-kecik dulu,abang saya pernah buat asap lilin kat atas pangkal hidungnya..memang masa tu femes betul rawatan resdung pakai lilin ni..sampai penuh putih-putih hama atas hidungnya..rawatan ni bagus tapi kene konsisten selalu buat.


Apa itu penyakit resdung?

Resdung adalah di sebabkan oleh radang pada lapisan rongga hidung yang memiliki beberapa pasangan iaitu frontal, ethmoid, maxillary dan sphenoif.


Tanda-tanda penyakit resdung:

- Hidung selalu tersumbat
- Lendir dari hidung dan tekak
- Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan di antara mata
- Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
- Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
- Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya


jangan biarkan masalah resdung ni berlarutan dan lama-lama tau..banyak kesan buruk dan akibatnya


Kesan dari masalah resdung:

  • Jangkitan nanah di sekeliling kawasan mata
  • Jangkitan otak (meningitis)
  • Sakit tekak yang kronik
  • Jangkitan tulang muka
  • Memburukkan keadaan lelah
  • Berdengkur yang kronik
  • Jangkitan telinga dan tonsil, terutamanya kanak-kanak
  • Alahan hidung atau hidung sensitif
  • Selesema biasa yang melarat.

Sekiranya anda terdapat tanda-tanda kat atas tu,cepat-cepatla rawat ya..Anda boleh cuba penawar resdung dari set rawatan dalaman resdung ni..sangat mudah,hanya telan sahaja..

Saya telah mencuba dan mengamalkannya dan alhamdulillah masalah bersin waktu pagi yang pernah saya ceritakan sebelum ini telah berkurang dan hilang.Saya ada ceritakan di sini--> Masalah bersin waktu pagi sudah hilang!


Set Resdung shaklee


hilangkan masalah resdung dan alahan dengan set resdung shaklee



set ini terdiri daripada B complex,Alfafa Complex dan Vitamin C


Fungsi setiap vitamin:

Alfalfa: bertindak dengan mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh masalah resdung tersebut.

B-Complex: Kandungan B6 di dalam B Complex berfungsi untuk memulihara selaput lendir agar kekal sihat dan membantu penghasilan antibodi badan. B Complex akan menjadi penstabil hormon dan penenang semulajadi bagi mengurangkan kesakitan di bahagian muka.

Vita-C plus: membantu meningkatkan sistem imuniti badan.

Testimoni pengguna yang telah menggunakan set ini:









jangan biarkan masalah anda berlarutan ya..

Jika anda ingin mencuba set resdung ini boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut dan pesanan..




4 comments:

  1. kawan saya sinus teruk.makan shaklee dah ok :)

    ReplyDelete
  2. kalau gastrik suplemen yg mana yg sesuai ye?

    ReplyDelete
  3. tenku butang ,untuk set gastrik boleh ambik ESP,ostematrix dan B complex..or if bajet boleh cuba ESP dulu..

    http://vithebat.blogspot.com/2014/03/rawat-masalah-pedih-ulu-hati-dan.html

    ReplyDelete