Sep 29, 2014

Cara rendahkan paras kolestrol darah secara semulajadi

Kandungan kolestrol yang tinggi salam darah menyumbang kepada masalah kesihatan yang serius di mana ia boleh di hadapi oleh sesiapa sahaja tanpa mengira usia dan dalam jangka masa panjang ia boleh menyebabkan risiko kepada kesihatan jantung dan fungsi kardiovaskular.

Apa itu Kolestrol?


Kolestrol merupakan bahan lemak yang terdapat dalam saluran darah dan kesemua sel badan.Ia merupakan komponen tubuh yang penting untuk pembentukan sel membran,hormon,hempedu dan tisu-tisu yang lain.



Sumber utama kolestrol


Terdapat 2 sumber utama kolestrol dalam darah anda iaitu:


-LDL (lipoprotein ketumpatan rendah)
-HDL(lipoprotein ketumpatan tinggi)

LDL juga di kenali sebagai kolestrol jahat - paras kolestrol tinggi dalam darah bole hmembentuk sejenis plak dalam salur darah,Plak ini akan menyumbatkan salur darah dan menyekat aliran darah seperti berlaku serangan angin ahmar dan serangan jantung.


Sebaliknya kolestrol HDL si kenali sebagai kolestrol 'baik' kerana ia membantu mengangkut kolestrol dari salur darah ke hati untuk di singkirkan.Ia bermaksud HDL berperanan dalam membersihkan salur darah.


Oleh itu,kita perlulah mengekalkan paras kolestrol HDL yang tinggi dan LDL yang rendah.


Cara  rendahkan paras kolestrol darah secara semulajadi



  • Amalkan pemakanan seimbang,rendah lemak tepu dan tinggi serat larut
  • lakukan senaman dengan kerap
  • Turunkan berat badan
  • Insitut Kesihatan Kebangsaan Amerika (NIH) mengesyorkan penambahan Fitosterol ke dalam diet harian anda bagi menurunkan paras kolestrol secara semulajadi.
Apa itu fitosterol?

Fitosterol merujuk kepada sterol dan sterol tumbuhan yang wujud secara semulajadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan,sayur-sayuran,kekacang,biji-bijian,legume,bijiran dan minyak sayuran.Lebih dari 80 kajian klinikal telah di terbitkan di dalam penerbitan saintifik melaporkan keberkesanan dan keselamatan fitosterol,


Bagaimana fitesterol berkesan dalam melawan kolestrol?

Struktur fitosterol adalah hampir sama dengan kolestrol dan pengambilan fitosterol ia akan bersaing dengan kolestrol untuk penyerapan dalam sistem penghadaman.

Hasilnya,penyerapan kolestrol di halang dan ia akan di singkirkan keluar bersama fitosterol, Semakin banyak fitosterol anda ambil,semakin kurang kolestrol yang di serap oleh tubuh dan semakin tinggi peluang untuk anda menurunkan paras kolestrol LDL.

Cara mudah untuk mendapatkan fitosterol?

Kini terdapat suplemen yang mengandungi fitosterol ini dan membantu menurunkan kolestrol secara semulajadi iaitu Phytocol-ST.Anda boleh baca secara ringkas mengenai Phytocol-ST di sini--> 


Jom dapatkan segera Phytocol-ST untuk mengurangkan masalah kolestrol sekaligus menghasilkan kolestrol LDL lebih banyak dalam badan kita.




Testimoni Phytocol-ST

kolestrol turun dengan phytocol


Hari-hari makan sedapkan?? Jangan lupa telan dahulu Phytocol-ST ini untuk mengelakkan koelstrol termendap dalam salur darah anda..

Harga bagi 1 botol Phytocol adalah RM 197 (120 biji). Sangat berbaloi berbanding kos rawatan sakit jantung yang sangat menyakitkan dan sangat tinggi!!

Hubungi saya untuk harga istimewa dan konsultasi cara makan khas untuk customer saya sahaja.


Hubungi saya untuk konsultasi dan juga pesanan:

Suhaila Johar
ID 889 806
SMS/whatsapp: 016 358 9018
FB:Suhaila Johar /FB page : Impianz Shoppe






No comments:

Post a Comment