Jul 22, 2014

Shaklee menyumbang kepada Israel?

Heboh dan kecoh di FB yang mengatakan Shaklee juga menyumbang kepada Israel.Suka untuk saya ingatkan sebelum kita share sesatu yang tidak pasti,baik kita teliti dahulu atau selidik dahulu betul atau tidak.Jangan seronok nak tekan button share sahaja k..Kelak kita pun dapat sekali saham..Saham ape?saham dosa sebab menyebarkan fitnah..nauzubillah..

awal-awal Ramadhan lepas ada yang share mengenai blog seorang SID shaklee dari luar Malaysia yang menyumbang dana kepada Israel.Ok,itu SID ye! Bukan syarikat shaklee! Anda perlu bezakan dengan individu dan syarikat! 

Macam kita dapat gaji,terpulang dan ikut suka hati kitalah kan nak derma,nak sumbang kat sape kan..kat gaza,palestin,bayar zakat,sedekah anak yatim dll..Bergantung kepada niat orang yang derma tu..Duit dia ikut suka hati dia lah..tapi ingat dia langsung takde kaitan dengan syarikat shaklee..

So sekali lagi saya ingatkan shaklee TIDAK pernah sesekali menyumbang dana kepada ISRAEL!! Berikut adalah kenyataan rasmi yang telah di keluarkan oleh pihak shaklee..


Kenyataan shaklee berhubung isu israel

Ok,sekali lagi saya ingatkan jangan kita kumpul saham yang tidak sepatutnya..Apatah lagi di bulan ramadhan mulia ni..Banyakkan istighfar dan doakan keselamatan di bumi gaza dan palestin..

Juga jangan lupa boikot barang-barang yang memang dah sah-sah menyumbang dana tu..jangan pepandai menambah produk lain yang tak bersalah okay!!

Salam ceria selalu:-)

No comments:

Post a Comment