Feb 26, 2014

Turunkan kadar kolestrol jahat dengan Omega Shaklee

Kolestrol ni ada jahat dan baik ke?hehe..



Kolestrol jahat LDL ni adalah jenis golongan lipoprotein(lemak dan protein) yang berfungsi untuk mengangkut kolestrol,kolesteroltrigliserida, dan lemak lain (lipid) dalam darah ke berbagai bagian tubuh. LDL seringkali disebut sebagai kolesterol jahat karena kadar LDL yang tinggi berhubungan dengan penyakit kardiovaskuler, salah satunya adalah terjadinya penyumbatan arteri (pembuluh nadi) bila kadar LDL terlalu tinggi.

Kolestrol jahat boleh menyumbang kepada risiko penyakit jantung,darah tinggi dan pelbagai penyakit kronik 

lain.





7 makanan yang dapat turunkan kolestrol jahat ni:

  1. Tomato -  Anda dapat membuat tomato menjadi jus tomaot yang enak dan minum dua gelas jus tomato sehari  merupakan salah satu langkah terbaik untuk menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh.
  2. buah delima - ternyata sangat baik pula untuk menurunkan kadar kolesterol dalam tubuh anda. Manfaat buah delima sendiri aitu untuk mengurangi pengumpulan plak kolesterol serta mampu meningkatkan produksi oksida nitrat yang dapat membantu dalam mengurangi plak pada arteri.
  3. Buah anggur ternyata juga sangat baik untuk meningkatkan kadar kolesterol baik dalam tubuh kita. Minum dua gelas jus anggur setiap hari sangat dianjurkan untuk menjaga kadar kolesterol dalam tubuh anda.
  4. bawang putih. Meskipun tergolong rempah-rempah atau bumbu dapur, namun bawang putih ternyata juga sangat baik untuk menurnkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh kita. 
  5. Tauhu dan tempe. Kedua makanan tersebut juga sangat baik untuk menurunkan kadar kolesterol jahat dalam tubuh anda. Manfaat lain yang dapat kita peroleh yaitu kedua makanan tersebut yaitu kaya akan protein juga.
  6. kacang-kacangan seperti kacang tanah, almond. Kacang-kacangan tersebut ternyata sangat baik untuk menurunkan kadar kolesterol jahat pada tubuh anda. Ini kerana kacang-kacangan tersebut banyak mengandung lemak Omega-3 serta antioksidan.
Dalam Shaklee,Omega guard juga membantu untuk menurunkan kadar kolestrol jahat dalam badan.

Anda boleh baca mengenai pelbagai khasiat omega di sini --> Khasiat Omega



Anda berminat nak cuba omega ini boleh hubungi saya ye

Suhaila Johar
016 358 9018
Fb : impianz shoppe
COD : Kajang,bangi,mines,uniten,UPM
pos laju seluruh malaysia

-

No comments:

Post a Comment