Tuesday, November 19, 2013

Nak kulit cantik dan sihat?

Anda menghadapi masalah-masalah kulit di bawah?

  • Kulit Kusam
  • Kulit Kering
  • Terdedah kepada cuaca yang terlalu sejuk atau panas
  • Tidak berseri
  • Kulit berminyak
  • Berjerawat
  • Spot-spot Hitam
  • Jeragat
  • Warna Kulit Tidak Sekata
  • Kulit Kasar
  • Mudah terkena alahan
  • Kemerahan pada kulit
  • Radang Kulit
  • dan lain-lain masalah kulit


Kulit cantik dan sihat idaman semua kaum wanita..Siapa tak nak kulit cantik dan glow kan?



Mesti semua nak sentiasa kelihatan muda jelita walau usia dah masuk 30 atau 40 series..yang penting jangan nampak tua sebelum usia sebenar..

Jom saya kenalkan set vitamin semulajadi untuk kelihatan kekal gebu dan cantik.

1) Vitamin E

  • Dikenali sebagai vitamin Cinta..phewitt
  • Bagus untuk menghilangkan parut dan jeragat
  • Melindungi kulit dari sinaran UV
  • Menjaga kelembapan kulit
  • Menghapuskan radikal bebas yang boleh menyebabkan kerosakan sel
  • Menjaga kesegaran kulit

2) Vitamin C @ Vita C Plus

  • Melindungi tubuh dari kesan pencemaran
  • Melindungi tubuh dari serangan dan jangkitan selsema serta dapat meningkatkan imuniti
  • Membantu mengurangkan tahap kolestrol,tekanan darah tinggi dan mencegah aterosklerosis
  • Menggalakkan penyembuhan luka,melindungi dari pembekuan darah 
  • Merawat jangkitan saluran kencing
  • Memainkan peranan dalam pengeluaran kolagen dan membantu mencegah penuaan pra-matang
  • Mencerahkan kulit
  • Membantu menjaga kekenyalan kulit,kelenturan serta kehalusan kulit

3) B Complex


  • Di kenali sebagai vitamin 'beauty'
  • Sebagai agen pelembap
  • Membantu mengatasi pigmentasi dan jerawat
  • Membantu mencegah stress
  • Melambatkan tanda penuaan





Jom baca testimoni pengguna set kecantikan ini:-)









Untuk kesan lebih umpp dan lagi hebat,anda boleh add on ESP dan juga GLA Complex


Harga set ini adalah RM285 dan boleh bertahan selama 4 bulan tau..1 bulan lebih kurang anda membelanjakan untuk kesihatan dan kecantikan diri sebanyak RM 71.25 sahaja..

Tetapi jika anda ingin harga lebih2 jimat boleh segera hubungi saya.Saya bagi harga lebih jimat dan tawaran lebih hebat dari harga di atas.



Jika anda ada sebarang pertanyaan mengenai set ini atau berminat boleh hubungi saya untuk pesanan..Penghantaran COD di Mines,Uniten,Kajang dan Bangi serta pos laju ke seluruh Malaysia

ATAU 

sekiranya anda ingin membuat pembelian sendiri boleh di sini ya : pembelian set kecantikan shaklee







Friday, November 8, 2013

Set kesuburan Shaklee

Apabila sudah berumahtangga sekian lama tetapi masih belum lagi memiliki zuriat, masalah kesuburan sering dituding kepada kaum hawa.Sepatutnya ini tidak boleh berlaku.Kedua-dua pihak perlu lah buat pemeriksaan dan rawatan untuk ketahui punca sebenar dan tentukan tahap kesuburan.

Punca masalah kesuburan kaum wanita:
  • Masalah Ovulasi - ketidak seimbanagn hormon wanita
  • Masalah pada rahim - terdapat masalah fibroid/cyst
  • Gangguan hormon - telur tidak matang
  • Masalah Tiub Fallapio tersumbat
  • Endometriosis

Punca masalah kesuburan kaum lelaki:
  • Pra testikular - gangguan hormon menyebabkan testis (buah zakar) yang walaupun normal tetapi tidak terangsang atau mengalami masalah untuk menghasilkan sperma

  • Testikular - kerosakan sel menyebabkan testis tidak dapat menghasilkan sperma yang sihat

  • Post testikular - penghasilan sperma normal tetapi gagal ejakulasi

Cara yang bagus untuk menghasilkan sperma sihat 
  • Amalkan seks yang sihat - ini bagi mengelakkan jangkitan penyakit kelamin seperti klamidia (disebabkan serangan sejenis bakteria) dan gonorea (kencing nanah)

  • Amalkan makan diet sihat. Pilih buah dan sayuran kerana ia kaya antioksidan

  • Kekalkan berat badan yang seimbang. Kebanyakan kajian mencadangkan obesiti memberi kesan negatif kepada kualiti sperma, mengurangkan bilangan sperma dan pergerakan sperma

  • Uruskan tekanan dan dapatkan tidur mencukupi. Perkara itu boleh mengurangkan fungsi seksual dan terganggu dengan hormon diperlukan untuk menghasilkan sperma

  • Banyakkan pergerakan termasuk aktiviti fizikal dalam rutin setiap hari

  • Pakai seluar dalam longgar

makanan berkhasiat yang diperlukan:

  • Zink - tahap zink meningkatkan kesuburan lelaki dengan ditunjukkan melalui peningkatan tahap sperma, memperbaiki bentuk, fungsi dan kualiti sperma lelaki dan mengurangkan ketidaksuburan

    Sumber makanan - hati lembu, tiram, daging, biri-biri, daging rusa, bijan, biji labu, dadih, ayam Belanda, kacang hijau dan udang. Zink boleh rosak jika dimasak dan beberapa jenis makanan yang tinggi kandungan zink lebih baik dimakan mentah, misalnya daripada tumbuhan.


  • Selenium - diperlukan untuk menghasilkan sperma. Kajian menunjukkan lelaki yang kurang kandungan sperma juga didapati mempunyai kandungan selenium yang rendah 

    Sumber makanan : hati, ikan jenahak, ikan kod, ikan halibut, tuna, salmon, sardin, udang, cendawan butang dan ayam Belanda


  • CoQ10 - meningkatkan mortaliti sperma dalam air mani. Ia juga antioksidan penting yang membantu melindungi sel daripada kerosakan akibat radikal bebas. Ia mungkin memberi kesan lebih baik kepada kesihatan telur 

    Sumber makanan : ditemui dalam makanan laut dan organ lembu. Jumlahnya menurun dalam haiwan yang sudah tua.

Makanan semulajadi yang baik:

  • Vitamin E meningkatkan kesihatan dan mortaliti sperma lelaki. Kajian menunjukkan kekurangan Vitamin E menyebabkan ketidaksuburan pada tikus. 

    Sumber makanan mengandungi Vitamin E ialah biji bunga matahari, almond, buah zaitun, bayam, betik dan sayuran berwarna hijau gelap.


  • Lelaki yang tahap asid folik rendah meningkatkan risiko bagi sperma mengandungi terlalu sedikit atau banyak kromosom. 

    Sumber makanan: hati, kekacang, kacang pinto, asparagus, bayam dan kacang merah besar.

  • B12 - dapat meningkatkan jumlah sperma 
    Sumber makanan: jenis kerang, tiram, kupang, hati, telur ikan, ikan, ketam, udang kara, daging, biri-biri dan keju.


  • Vitamin C - Dapat mempertingkatkan kualiti sperma dan melindungi Deoxyribonucleic acid (DNA) daripada rosak. Ia juga mengelakkan sperma daripada berkelompok, menjadikan ia lebih bergerak. 

    Sumber makanan: Banyak terdapat dalam tumbuhan dan buah termasuk cili merah, brokoli, kranberi, kubis, kentang, tomato dan buahan sitrus.


  • L-Carnite - Makanan yang diperlukan untuk sel sperma berfungsi normal.



Dalam Shaklee,terdapat set kesuburan yang boleh di cuba oleh pasangan.Kita hanya boleh berusaha dan merancang,selebihnya Allah yang menentukan..Tetapi Alhamdulillah set ini memang dah di ambil oleh beberapa pasangan dan dengan izinNya berjaya hamil..


Set Kesuburan Shaklee:

Set untuk isteri - Vitalea, B complex, Vita C,Alfafa, GLA 

Set untuk suami -  Vitalea, B complex, Vita C,Zinc Complex dan Vitamin E







Testimoni yang telah berjaya hamil:







buat pasangan yang inin cahayamata,banyakkan istighfar dan baca doa nabi zakaria..Insyaallah dengan usaha,doa pasti akan ada rezeki sinar cahayamata buat anda..

Saya doakan anda yang masih menunggu rezeki cahaya mata agar cepat hamil dan berjaya.Jika anda berminat untuk set di atas,boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut.Konsultasi percuma,harga istimewa dari harga pasaran khas untuk anda.

Hubungi saya rakan pengedar shaklee..COD area bangi,kajang,mines dan uniten serta pos laju ke seluruh Malaysia.



Thursday, November 7, 2013

Kenali Vitamin yang anda makan

Vitamin sintetik,vitamin semulajadi,vitamin organik...wah banyaknya jenis vitamin...
Bukannya sama je ke semua...dah jual kat pasaran mestilah semua bagus kan?Makan je ape2 vitamin,mestilah bagus untuk kesihatankan?



Ada beza ke jenis vitamin ni?

Mungkin kita sebagai pengguna tidak terlalu 'cakna' atau ambil kisah apala jenis vitamin ni..Tapi sedarkah anda jenis vitamin ini juga memainkan peranan keberkesanan terhadap tubuh badan dan juga risiko yang mungkin terdedah dalam tempoh yang panjang.


Analogi bagi setiap jenis vitamin:

Vitamin sintetik ibarat seperti makan buah plastik..Erk?? betul ke ni? Ia sama rupa seperti buah sebenar.Jika anda nampak sebiji buah anggur anda akan panggil dia anggur bukan buah epalkan?



Vitamin organik seperti buah jus yang di pek di pasaran.Tetapi telah melalui pelbagai proses,campuran pelbagai perisa dan pewarna tambahan untuk menambah keenakan rasa.Ada yang terang-terang menulis 100% dari jus buah sebenar tetapi anda boleh nilai sendiri dari rasanya yang manis gula,perisa dll.




Vitamin semulajadi adalah buah yang sebenar.





Common Synthetic Vitamins to Avoid


  • Vitamin A: Acetate and Palmitate
  • Vitamin B1 (Thiamine): Thiamine Mononitrate, Thiamine Hydrochloride
  • Vitamin B2 (Riboflavin): Riboflavin
  • Pantothenic Acid: Calcium D-Pantothenate
  • Vitamin B6 (Pyridoxine): Pyridoxine Hydrochloride
  • Vitamin B12: Cobalamin
  • PABA (Para-aminobenzoic Acid): Aminobenzoic Acid
  • Folic Acid: Pteroylglutamic Acid
  • Choline: Choline Chloride, Choline Bitartrate
  • Biotin: d-Biotin
  • Vitamin C (Ascorbic Acid): Ascorbic Acid
  • Vitamin D: Irradiated Ergosteral, Calciferol
  • Vitamin E: dl-alpha tocopherol, dl-alpha tocopherol acetate or succinate
NOTE: The “dl” form of any vitamin is synthetic.

Learn how to read the product's label by looking for keywords that indicate the supplement is synthetic. Words that end in "ide" or "ate" indicate that the product contains salt forms, which are synthetics. 



Info details: http://www.foodmatters.tv/articles-1/how-to-tell-if-a-vitamin-is-natural-or-synthetic

As Dr. Judith DeCava points out in "The Real Truth about Vitamins and Antioxidants", "This is what occurs with all synthetic vitamins: the body treats them as toxins, leading to the "expensive urine" of excess vitamin intake referred to frequently, since the human system via the urinary tract attempts to rid itself of the major quantity of such foreign chemicals."


Bagaimana mengenal SEMULAJADI atau SINTETIK?

  1. Melalui pembacaan label - huruf "I" bagi tiruan dan "d" bagi semulajadi.
  2. Melalui perkataan "ko-faktor" seperti "bioflavinoids" atau "biogradable",
  3. Melalui kehadiran pek "silika gel" dalam bekas- menandakan ianya sintetik.(jadi pastikan botol2 vitamin yg anda beli tiada silika gel)
  4. Rujuk Shaklee Food Supplement -A consumer Reports by Editors of Research Institute of Preventive Health Care


Fahami lebih jelas perbezaan bagi jenis vitamin ini di sini:
http://www.doctoryourself.com/synthetic.html
http://www.foodkills.org/synthetics.html
http://www.vitamins-nutrition.org/vitamins/natural-vitamins-synthetic.html

Ada banyak rujukan yang anda boleh baca dari internet dan buku di pasaran.

Mengapa Shaklee?

Saya memilih vitamin semulajadi shaklee..Sudah pasti kerana ia semulajadi,TIADA BAHAN PEWARNA,TIADA CAMPURAN TAMBAHAN,TIADA PERISA TAMBAHAN.Juga mendapat kelulusan KKM dan HALAL Jakim.

Mengapa Pilih Semulajadi?
  • Enzim yang terkandung di dalam bahan semulajadi tidak mengalami perubahan melampau hasil pemprosesan oleh haba yang tinggi dan pelarut kimia yang keras
  • Tidak menggunakan pengisi dan pengikat yang keras yang boleh menghalang penyerapan nutrien
  • Penyediaan bahan mentah adalah dari sumber semulajadi yang berkualiti
  • Imbangan semulajadi dikekalkan sebaik mungkin
  • Semulajadi adalah bio-kedapatan dan mampu disimpan di dalam tisu badan dengan lebih lama berbanding sintetik
  • Semulajadi lebih mudah untuk ditukar oleh badan bagi menjalankan kepelbagaian fungsinya

Mengapa Perlu Elak Sintetik?
  • Tidak dapat digunakan sepenuhnya oleh tubuh badan - struktur enzim badan manusia adalah untuk semulajadi dan bukannya yang dihasilakn di dalam makmal
  • Percubaan untuk memadankan enzim tubuh kita dengan vitamin sintetik adalah seumpama memadankan tangan kanan dengan sarung tangan kiri
  • Semulajadi adalah lebih aktif dari aspek biologi berbanding sintetik - 42% lebih berkesan dari sintetik. Oleh itu, anda akan dapat setengah jumlah yang anda fikir anda perolehi

Jika anda sudah tahu perbezaannya,pilihlah vitamin yang baik untuk diri dan keluarga.jika tidak sia-sia sahaja malah wang habis melabur untuk kesihatan tetapi tidak juga sihat-sihat.

Tepuk dada tanya kemahuan diri.Anda melabur sedikit wang untuk beli yang lebih mahal tetapi berkesan @ membeli supplemen yang murah tapi tiada kualiti.


Hubungi saya pengedar shaklee (SID 889 806).Konsultasi cara makan dan pelbagai tips kesihatan dan penyusuan.

Penghantaran pos laju ke seluruh Malaysia. COD area Bandar Baru Bangi,Kajang,Mines dan Uniten.





Tuesday, November 5, 2013

PROMOSI HEBAT VIVIX SHAKLEE -1001 KHASIAT DAN KEBAIKAN

Salam maal hijrah buat semua pembaca vithebat..Saya doakan anda semua sihat,makin hebat,cemerlang dan semangat untuk hadapi hari baru dan hari2 seterusnya..Semoga Allah panjangkan usia kita dan beri keberkatan rezeki dan kenikmatan hidup lebih baik bersama orang2 tersayang..Semoga tahun ini lebih ceria dan bersemangat ye:-)

Sempena bulan November ni,saya nak share 1 produk hebat shaklee yang telah di ambil oleh ramai rakyat Malaysia dan juga oversea untuk kesihatan lebih baik..Produk ni adalah Anti tonik Sirap VIVIX..Produk ini juga adalah promosi untuk bulan ini..So jom rebut peluang grab 1,2,3 botol untuk diri dan keluarga.

BELI 6 PERCUMA 1


APAKAH ITU VIVIX?

Vivix™ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


SIAPA BOLEH AMBIL VIVIX?

Lelaki dan wanita dewasa yang ingin meningkatkan taraf kesihatan lebih baik.Ibu hamil,ibu menyusu, atau kurang dari 18 tahun TIDAK di galakkan untuk mengambil produk ini

APA KANDUNGAN VIVIX?

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.Selain itu,ia mengandungi resveratrol 


APAKAH ITU RESVERATROL?




ADAKAH BAHAN DALAM VIVIX SEMULAJADI?

Ya,kandungan bahan dalam vivix adalah semulajadi.Tiada campuran bahan kimia,tiada perasa tambahan,tiada pewarna dan bahan-bahan tiruan.


MANFAAT DARI PENGAMBILAN RESVERATROL:


APAKAH MANFAAT VIVIX?

Pelbagai khasiat 'sirap ajaib' ini.





1) Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
7) Membantu dlm proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakan kesihatan keseluruhan

Daripada pengambilan VIVIX,telah ramai yang share kebaikan yang telah mereka dapat.Antaranya adalah dapat mengatasi masalah/penyakit berikut:


• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat pulih

• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout


Artis kita pun ada ambik sirap tonik ni untuk kecantikan tau..sape lagi pelakon Ayu raudhah..Tengok kulit dia memang sangat cantik



Jom baca testimoni pengguna di bawah:







Jika anda atau ibu ayah atau ahli keluarga ada menghidapi penyakit-penyakit seperti di atas,tidak salah mencuba.


Jom dapatkan dengan harga PROMOSI HEBAT DAN SANGAT2 JIMAT DAN BERBALOI BULAN NI..

HARGA RUNTUH DARI 475-->RM3XX

Cepat PM saya untuk tawaran ekslusif ini..Anda juga dapat nikmati pelbagai faedah dengan pembelian ini:


✔Beli 6botol Vivix Percuma 1 botol
✔Free Shaklee Membership
✔Free Postage 
✔Cash rebate 
✔Kesihatan lebih baik 
✔Kulit pun makin cantik


Hubungi saya segera pengedar seluruh Malaysia..Harga Janji Runtuh..