Dec 31, 2013

Cara atasi masalah sembelit ketika hamil dan berpantang

Masalah sembelit memang biasa berlaku ketika hamil.Hampir kebanyakan ibu hamil mengalami masalah ini.



Ada banyak faktor yang menyebabkan ibu hamil mengalami sembelit seperti pemakanan kurang serat(fiber),stress,kurang pergerakan fizikal dan juga disebabkan oleh hormon progesteron.Pil zat besi juga boleh juga menjadi punca kepada sembelit.


Oleh itu,berhati-hati ketika menga,bil pil ini dan berbincanglah dengan doktor.Wanita hamil juga di galakkan untuk minum air kosong secukunpnya untuk mengelakkan dehidrasi dan juga sembelit.




Antara tips untuk mengurangkan sembelit adalah

-Banyakkan pengambilan serat seperti cereals,oat,kekacang,sayur-sayuran dan juga buah-buahan
- Minum air sebanyak 3 liter sehari
- Melakukan senaman ringan seperti berjalan,menunggang basikal exercise.

Selain itu,supplemen juga amat penting ketika ibu hamil.Saya cadangkan anda mengambil ostematrix shaklee yang boleh membantu proses pelawasan setiap hari.


Alhamdulillah sepanjang hamil dan ketika berpantang,saya memang langsung tiada masalah sembelit ini.Malahan ketika berpantang,seawal hari pertama lagi saya sudah boleh ke tandas untuk membunag air besar tanpa sebarang masalah.Pengambilan ostematrix juga amat penting untuk pembekalan kalsium secukupnya untuk ibu dan bayi.







Antara testimoni pengguna yang telah mengambil ostematrix :



Ikuti pengalaman Puan Khadeejah yang sebelum ni serik untuk berpantang kerana masalah sembelit ni..Namun setelah beliau mencuba sendiri Ostematrix ni semasa berpantang anak kedua,amazing sungguh mudah rupanya atasi masalah sembelit ni..


Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.

Jika anda mengalami masalah sama,cubalah pil kalsium ini.Semestinya selamat di ambil ketika hamil,senang ditelan kerana langsung tiada bau,tiada campuran bahan perisa,pewarna atau pengawet.

Untuk sebarang pertanyaan atau untuk dapatkan dengan harga diskaun,hubungi saya untuk konsultasi cara makan dan tawaran harga menarik.


COD area Sungai Ramal kajang,Uniten,Bangi,Mines

Pos laju ke seluruh Malaysia
ID: 889806




2 comments: